iDNES.cz

Boj o MHD ve Frýdku-Místku graduje, jde o stovky milionů

  17:06
„Stop lžím!“ Kampaň proti městem vlastněnému Dopravnímu podniku F-M spustila v posledních dnech společnost ČSAD Frýdek-Místek. Pokračuje tak bitva o to, kam ročně poputuje zhruba sto milionů korun na MHD ve Frýdku-Místku.

(ilustrační snímek) | foto: Archiv MF DNES

Tu v současnosti provozuje právě společnost ČSAD Frýdek-Místek. Hlavně zástupci ČSSD se ale snaží o převzetí provozování MHD Dopravním podnikem F-M (DP F-M), který město založilo.

Naposledy o tom mělo rozhodovat květnové zastupitelstvo, kde byla představena i prezentace jednatele DP F-M Jana Širce. V té zastupitelům nastínil možné varianty od pořízení téměř padesátky autobusů až po zrušení dopravního podniku.

Zastupitelé ale žádnou z variant nepřijali a o budoucnosti MHD ve Frýdku-Místku se má rozhodovat až po podzimních komunálních volbách. Právě proti vlastnímu průběhu prezentace míří kampaň společnosti ČSAD F-M.

„Na posledním jednání zastupitelstva bylo odprezentováno množství zavádějících, nepřesných, účelových či lživých informací, ke kterým máme výhrady,“ řekl Michal Birkáš, manažer marketingu skupiny 3ČSAD, která je majitelem ČSAD Frýdek-Místek. Ve své kampani 3ČSAD míří hlavně na jednatele Dopravního podniku F-M Jana Širce.

Ten na prezentaci v rámci jednání zastupitelstva o nákupu autobusů pro městský dopravní podnik představil například výplatnici jednoho z řidičů, kterou mu podle vlastních slov poskytla společnost ČSAD Frýdek-Místek.

Deutscher: ČSAD bojuje o svou budoucnost

„ČSAD tuto výplatnici neposkytlo a není nám známo, jak pan jednatel tuto výplatnici získal,“ stojí v jednom z letáků kampaně 3ČSAD s tím, že pokud by skutečně šlo o výplatnici zaměstnance společnosti, byla by z roku 2014.

„Jedná se tedy o účelovou dezinformaci a porovnání nesourodých částek v čase,“ stojí dále v letáku.

Byť podle záznamu z jednání zastupitelstva Jan Širc skutečně hovoří o tom, že výplatnici získal od ČSAD, obvinění ze lži odmítá.

„Nelhal jsem. Výplatnici jsem získal od města, nevěděl jsem, jakým způsobem ji získalo, myslel jsem, že od ČSAD. A je za rok 2016,“ řekl ke srovnávání možných mezd v DP F-M a ČSAD F-M, které představil zastupitelům. Ti opoziční už při samotné prezentaci zpochybňovali její přesnost. A přidali se k nim také zástupci hnutí Naše město F-M (NMFM), kteří jsou spolu s ČSSD ve vedení města. Proti nákupu autobusů pro Dopravní podnik F-M se ale postavili opakovaně. Primátor Michal Pobucký pak o zastupitelích NMFM řekl, že mohou být ovlivnění ČSAD Frýdek-Místek. Ti to ale odmítli.

Zástupci ČSSD za Janem Šircem stojí. „Vnímám to tak, že ČSAD bojuje o svou budoucnost ve městě a snaží se dosáhnout toho, aby dopravní podnik nepodal nabídku na provozování dopravy ve městě,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Karel Deutscher.

Zastupitelé se na květnové schůzi nakonec shodli, že o případném převzetí a provozování MHD bude hlasovat až nové zastupitelstvo, vzešlé z podzimních komunálních voleb, na své prosincové schůzi.

zpět na článek