iDNES.cz

Světové letecké společnosti loví palubní personál i na Ostravsku

  16:46
Jedna z největších leteckých společností světa, Emirates, bude v polovině února hledat v Ostravě palubní personál. Manažeři společnosti chtějí shánět nové pracovníky také v Praze a Brně. Naposledy tu společnost Emirates poptávala zájemce o práci loni v srpnu.
Ilustrační foto

ilustrační snímek | foto: AP

„Zájemci musí dovršit věk alespoň 21 let v momentě nástupu k Emirates a dosáhnout do výšky 212 centimetrů při stání na špičkách,“ upřesnila firma některé své požadavky na nové zaměstnance v tiskové zprávě. Povinná znalost angličtiny je samozřejmostí.

Emirates nejsou jedinou leteckou společností, která v Ostravě hledá zaměstnance. Obdobně činí například i firma Smartwings, mateřská společnost jedné z nejstarších aerolinek světa, ČSA. Firma ve svém náborovém letáku dokonce nabízí „místo výkonu práce: Ostrava“.

„Je to hlavně proto, že v průběhu letní sezony bázujeme jedno letadlo právě na ostravském letišti,“ vysvětluje mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. „Pro to letadlo zajišťujeme palubní personál, což čítá až tři desítky lidí, optimálně právě z Moravskoslezského kraje,“ přibližuje.

I Smartwings požadují po svých zaměstnancích ovládání anglického jazyka a středoškolské vzdělání s maturitou. Bez znalosti angličtiny se ale neobejdou ani zájemci o práci ve společnosti RegioJet, pro niž tvoří lidé pocházející z Moravskoslezského kraje důležitou část zaměstnanců.

Je to dáno hlavně polohou Moravskoslezského kraje, prochází tudy například nejvytíženější železniční trať v České republice, ale i důležitý železniční koridor na jih.

Na paluby letadel míří zkušení vlakoví stevardi

Také RegioJet už pořádal v Ostravě hromadný nábor a zaměstnance hledá i nadále.

„Nábor na Ostravsku je vždy základem pro posádky vlaků RegioJet. Je to jak tím, že tudy projíždí nejvíce našich spojů, tak tím, že je to pro Ostravsko dobrá příležitost,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Stejně jako u dalších dopravců je práce finančně zajímavá hlavně díky různým příplatkům za noční směny nebo služby o víkendech či svátcích. Tato práce pak může být zajímavá i pro studenty, dopravci na železnici se totiž zaměstnávání brigádníků nebrání.

Aleš Ondrůj vidí rovněž jisté propojení mezi pozemními a leteckými dopravci.

„Máme i zkušenost, že se členové našeho palubního personálu úspěšně hlásí k některým leteckým společnostem z oblasti Perského zálivu,“ naznačil Ondrůj.

„Někteří z nich u nás začínali jako stevardi, postupně se vypracovali na vedoucí týmu a dál, právě k leteckým dopravcům. V takových případech bývá ‚razítko‘ se zaměstnáním v oboru výhodou, je to reference pro další profesní život,“ zmínil.

zpět na článek