„Modernizovaná železnice bude z větší části dvoukolejná, kromě přestavby stávajících úseků dojde také k výstavbě nových přeložek, rychlost vlaků se zvýší až na 200 kilometrů za hodinu. Vlastní realizace stavby se předpokládá v následujícím desetiletí,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Své potěšení nad posunem v této záležitosti vyjádřili na sociálních sítích ministr dopravy Martin Kupka i hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Do Prahy jezdí vlak stejně dlouho jako v roce 1937, zlobí se hejtman |
„Vlakem z Liberce do Prahy za 69 minut už po dnešku nezní jako sci-fi a já začínám věřit, že se ještě za svého života tím vlakem svezu,“ napsal hejtman na svůj facebookový profil.
Podle schválené varianty se mezi Turnovem a Libercem zruší téměř na celé trase současné vedení tratě. „Výjimkou bude úsek Hodkovice nad Mohelkou – Rychnov u Jablonce nad Nisou, který bude zachován pro nákladní obsluhu. Z Liberce na státní hranici s Polskem dojde k elektrizaci trati ve stávající stopě a rekonstrukci vybraných úseků,“ dodala mluvčí.
Součástí vybrané varianty je také elektrizace tratí ve Frýdlantském výběžku, která výrazným způsobem přispěje k zaktraktivnění železniční dopravy na Liberecku.
Železniční trať z Liberce na Prahu byla vybudována stejně jako většina tratí v Libereckém kraji ve druhé polovině 19. století. Od té doby nebyla zásadněji modernizována. O úpravách trati z Liberce na Prahu se přitom hovoří už léta. V roce 2003 se předpokládalo, že rychleji budou vlaky jezdit už v roce 2010. Přednost ale vždy dostaly jiné železniční tratě v Česku.
10. října 2020 |