Odbočka na Nový Bor bude do léta zavřená, trasu změní i autobusy

  17:18
Zhruba osm měsíců bude zavřená část křižovatky od Svoru na Nový Bor. Řidiči se tak do sklářského města nedostanou z hlavní silnice I/9 po „staré Liberecké“.

Zhruba osm měsíců bude zavřená část křižovatky od Svoru na Nový Bor. | foto: Google Street View

Objízdná trasa vede novoborskou ulicí B. Egermanna. Důvodem omezení je demolice stávajícího a následná výstavba nového mostu na zmíněné křižovatce. Uzavírka začíná dnes a potrvá do léta 2023.

Akce tak ovlivní i autobusovou dopravu v Novém Boru. Změny se totiž dotknou linek Česká Lípa - Liberec, Cvikov/Rumburk -Praha a Kamenický Šenov - Liberec.

Autobusy budou jezdit po obchvatu a vynechají tak zastávky Egermannova a Liberecká. Nahradí je zastávka na náměstí Míru.

Bourání starého a výstavba nového mostu je součástí rozšíření silnice I/9 od Svoru do Nového Boru. Současný dvoupruh se tam postupně mění na čtyřpruh.

Stavba za 544,5 milionu korun má být hotová kompletně do dvou let. Pokud jde o samotnou demolici mostu a stavbu nového, je akce rozdělena na dvě etapy.

„V té první chtějí silničáři ještě před zimou stihnout takzvaný bypass, objížďku stávajícího mostu kvůli zachování průjezdnosti hlavního tahu. V únoru se pak počítá s demolicí mostu a následnou výstavbu nového, včetně úprav křižovatkových větví,“ uvedla mluvčí novoborské radnice Radmila Pokorná.

Rozšíření silnice čelí kritice

Rozšíření silnice z Nového Boru na Svor je v současné době největším projektem Ředitelství silnic a dálnic v Libereckém kraji. Přesto ho někteří zpochybňují. Čtyřpruh přijde kritikům jako zbytečný.

Podle ředitele liberecké správy ŘSD Jana Wohlmutha bude ale silnice díky tomu bezpečnější.

„Dnes je ten úsek zdánlivě rovný, ale na předjíždění nebezpečný. Je to souběh dvou silnic první třídy, kde je kapacita na hraně této kategorie. Odstraníme také nebezpečnou křižovatku před Svorem, kde vznikne nová okružní křižovatka, na kterou v budoucnu naváže obchvat Svoru,“ vysvětluje Wohlmuth.

Protože je silnice součástí i hlavního tahu na Rumburk a dál do Německa, je na ní zvýšený provoz, včetně kamionů. Odhady naznačují, že zde v roce 2035 projede denně až 17 tisíc automobilů.

Autor: