„Jsem velmi rád, že se nám ve snaze o sjednocení vizuální komunikace podařilo udělat významný krok. Velká změna ale teprve přijde, až se nový vizuální styl propíše do Frýdlantského zpravodaje, webových stránek města, plakátů a upomínkových předmětů. Právě tam chceme s proměnou začít,“ říká starosta Dan Ramzer a upřesňuje, že do nového se město kompletně obleče přibližně v polovině roku 2025.
Kromě tří různých fontů, a tedy různých období dějin, symbolizuje počet písmen rovněž polohu města v Trojzemí. Barevné schéma nové identity zase vychází z městského znaku a opírá se o čtyři hlavní barvy. Zelenou, modrou, krémově bílou a cihlově červenou, které mají reprezentovat řeku Smědou, městskou architekturu a okolní přírodu.
„Porota soutěže ocenila koncept studia Gradual za jeho respekt k historii a kreativní uchopení významných milníků města. Návrh byl označený za nadčasový a dobře aplikovatelný,“ vyzdvihuje manažerka soutěže Zuzana Machová z organizace Czechdesign.
„Logo je přizpůsobené nejen českým občanům, ale i obyvatelům sousedních zemí, čímž posiluje jeho mezinárodní srozumitelnost. Věříme, že nový vizuální styl přispěje k posílení místní hrdosti,“ přidává za vítězné autory designérka Markéta Steinert ze studia Gradual.