Dva na sobě stojící lodní kontejnery se nachází jen několik metrů od nedávno odstraněných stavebních buněk, které až doposud sloužily jako autobusové nádraží. Podle vedení města by umístění přepravníků v budoucnu mohlo komplikovat chystanou modernizaci a proměnu třídy 1. Máje.
„Jedná se o důležitý prostor, který historicky působil jako pomyslný reprezentativní hlavní vchod do města. A tomu by měla odpovídat i kvalita, úroveň a funkčnost veřejného prostoru, který je součástí dané lokality,“ vysvětluje náměstek primátora pro veřejný prostor, architekturu a dopravní stavby Jiří Janďourek.
„Navíc je třeba už nyní počítat s tím, že v souvislosti s chystaným novým terminálem na vlakovém nádraží a připravovanou rekonstrukcí třídy 1. Máje, se toto území promění v mimořádně zajímavou část Liberce,“ zdůvodňuje náměstek snahu radnice.
Město vlastníka pozemku i kontejnerů dle svého vyjádření v minulosti opakovaně žádalo, aby velkoobjemové přepravníky přemístil jinam. Doposud k tomu ale nedošlo.
„Podobný typ skladovacího prostoru se do tohoto místa absolutně nehodí. Proto jsme jak já, tak kolega náměstek Jiří Janďourek jejich vlastníka opakovaně žádali, aby je odstěhoval,“ tvrdí primátor Liberce Jaroslav Zámečník s tím, že pokud by k přemístění nedošlo, hrozí majiteli správní řízení, případně pokuta.
Podle majitele pozemku Lukáše Pytlouna to ale není pravda a o prosbě o odstranění kontejnerů se prý oficiální cestou dozvěděl teprve před pár dny. I přesto, že kontejnery splňují veškeré požadavky a mají stavební povolení, je majitel a provozovatel známé sítě hotelů a restaurací na své náklady nyní nechá odstranit.
„Osobně mě kontaktoval pan primátor Jaroslav Zámečník, a to v době mé dovolené. V rámci tohoto telefonátu jsem panu primátorovi přislíbil, že se celé věci budu věnovat ihned po svém návratu, což se také minulý týden stalo,“ objasňuje Pytloun.
Před nádražím jsou od jara
V kontejnerech podle něj aktuálně nic není. Jako skladovací prostor sloužily dříve a na pozemku pod nádražím jsou zhruba od letošního jara. V tuto chvíli pro ně podnikatel hledá jiné vhodné místo.
„Tento krok však vyžaduje čas a součinnost dotčených orgánů. Oslovil jsem město s žádostí o případné poskytnutí vhodného náhradního pozemku, kde by kontejnery mohly být umístěny. Bohužel mé žádosti nebylo vyhověno,“ konstatuje Pytloun.
„Celý přesun pro mě bude znamenat náklad ve výši přibližně 20 tisíc korun. Přestože mám právní oporu v platném povolení, beru tuto investici jako dar městu Liberci, ve kterém žiji a působím,“ dodává s nadsázkou.
Stavební buňky, v nichž zůstalo – původně provizorní – zázemí autobusového nádraží nakonec dlouhých 30 let, zmizely v polovině června. Město je darovalo libereckému hokejbalovému oddílu, chovatelům holubů a technickým službám.
Z nádraží v Liberci mizí „dočasné“ stavební buňky, zázemí v nich bylo 30 let![]() |
Od letošního února najdou cestující nově zázemí autobusového nádraží v přízemí zrekonstruované budovy Uran. Tato oprava je první etapou rozsáhlého projektu Central Station, který by měl v následujících letech zásadně vylepšit dopravní obslužnost města i kraje. Zahrnuje například kompletní sloučení dopravních terminálů v horní části centra města.






