iDNES.cz

Bílý tygr je černý a soupeři se v Liberci přecpou Vlašákem

  16:34
Jiskřivé jazykové hrátky, které se vymykají z běžných reklam, jsou v hlavní roli kampaně hokejových Bílých Tygrů Liberec. Marketingoví mágové do ní před novým ročníkem extraligy vsunuli příjmení hráčů, trenérů a dalších osobností z prostředí libereckého hokejového klubu.

Chceš zažít hokejový vrchol? Nech to na Lence!
Bílý Tygr může být i Schwarz.
Už abys Kvapil!
Servírujeme soupeřům 105 kg Vlašáka. 

Tak zní některé slogany známé z kampaně. „Jsme rádi, že nám vedení dalo volnou ruku k odlehčené reklamní kampani založené na vtipech,“ říká Martin Kadlec, tiskový mluvčí Bílých Tygrů. „Přinášíme ji hlavně na billboardech a plakátech.“

Sexuální náboj i česko-německý slogan

Slogan „Chceš zažít hokejový vrchol? Nech to na Lence!“ v sobě skrývá sexuální náboj, ale hlavně odkazuje na novou posilu Bílých Tygrů, útočníka z širšího reprezentačního kádru Radana Lence.

Marek Schwarz se stal ústřední postavou česko-německého sloganu. „Bílý Tygr může být i Schwarz (v překladu černý).“

Sto pět kilogramů Vlašáka pro soupeře libereckých hokejistů neznamená, že by pro ně v Liberci chystali obrovskou porci oblíbeného salátu. Vlašák je přezdívka Bílého Tygra Jaroslava Vlacha, který dokáže protivníkům díky své síle na ledě pořádně naložit.

Na Vlašáka vznikl rovněž reklamní klip, kde kuchař připravuje do obrovského hrnce právě salát. Hráč se ohrazuje rozdurděně slovy: „To jste snad přehnali!“ proti váze 105 kilogramů. Video končí škrtem a novým číslem 102.
Slogan

 „Už abys Kvapil!“ si půjčuje jméno útočníka Marka Kvapila. „Upozorňovali jsme tak naše fanoušky, že nová sezóna začíná a že mají nejvyšší čas k zakoupení permanentek,“ vysvětluje Kadlec.

Příjmení Pařez a Láska se přímo nabízela

„V kampani představujeme nejen naše hvězdy a opory, ale i méně známé hokejisty z našeho kádru. Na plochách uvnitř Home Credit Areny se objevili také kondiční trenér Aleš Pařez a trenér brankářů Martin Láska.

Jejich příjmení se k reklamě nabízela. Naopak velmi těžké bylo něco vymyslet na Bulíře nebo Hudáčka, a tak dvě naše opory zůstaly bez sloganů.“

Reklamní kampaň Bílých Tygrů se zamlouvá Václavu Lábusovi, pedagogovi z katedry češtiny na Technické univerzitě Liberec. Považuje ji za nápaditou a neotřelou.

„Dochází k napětí a střetu mezi obecným významem slova a vlastním jménem hráčů, z čehož pramení jazyková komika. Ta se v reklamě cení,“ tvrdí Lábus. „Kampaň Bílých Tygrů není prvoplánová a navíc klade na příjemce intelektuální nároky, vede je k zamyšlení.“

Lenky se fotí pod billboardem

Podle Kadlece reklama zabrala. „Třeba Lenky se fotí pod billboardem s hokejovým vrcholem. Dostal jsem také SMS od člověka, že ho billboard Už abys Kvapil! zasáhl ve chvíli, kdy jel pozdě do práce,“ dodává Kadlec.

„Reklamní kampaň jsme udělali také v Sasku. Tam jsme ale nasadili jen Romana Willa. Slogan Ich Will dort se dá přeložit tako Těším se tam nebo Chci tam. Myšleno do Liberce na hokej.“

Zábavná reklamní kampaň se promítla do zájmu o permanentky. Bílí Tygři jich zatím prodali o něco víc než v roce 2017, kdy skončili v extralize druzí. Letos jim přitom patřilo až sedmé místo.

zpět na článek