„Vzhledem ke skončení výroby těchto autobusů již v roce 2012 je v tuto dobu nemožné pořídit některé specifické náhradní díly, například komponenty k provozu na CNG (stlačený zemní plyn, pozn. redakce). Toto byl i důvod dlouhodobého odstavení v minulosti, kdy bylo řešením využití těchto dílů ze starších vozidel v rámci jejich likvidace,“ vysvětluje zástupce provozně-technického ředitele dopravního podniku Miloslav Růžička.
Liberec byl jedním z prvních měst, kde autobusy této značky začaly jezdit. K jejich nákupu se před třinácti lety využila evropská dotace a postupně se v provozu vystřídalo celkem 28 vozů.
Lákadlo pro sběratele
V České republice se s nimi lze podle Růžičky setkat už jen v Ústí nad Labem, v zahraničí například v Polsku, Bulharsku nebo na Ukrajině.
Tedom končí s výrobou autobusů na zemní plyn. Nebyl o ně zájem |
Vzhledem k nemožnosti nákupu potřebných náhradních dílů čeká nyní autobusy TEDOM pravděpodobně likvidace.
„V tuto chvíli se ovšem také množí nabídky z řad veřejnosti na případný odkup pro potřeby zachování vozidel jako historických exemplářů. Tato varianta bude ještě předmětem diskuse,“ dodává za DPMLJ Růžička.
V Praze začal cestující vozit vodíkový autobus ( červenec 2023)
14. července 2023 |