„Je to výjimečně opera o životě, nikoliv o smrti, jak jsme zvyklí. Ale neubránili jsme se pokušení se na život podívat lehce s nadhledem,“ říká režisérka a zároveň ředitelka divadla Linda Hejlová Keprtová.
„Naše vyprávění je oslavou člověka. Nedokonalého, tápajícího, hledajícího. Je oslavou vztahů, které nejsou vždy ideální, ale za které stojí bojovat. Protože právě z bolesti se může zrodit opravdová radost, ze zkušenosti poznání, z propasti odpuštění a ze spravedlnosti milosrdenství,“ pokračuje ředitelka.
Hudebního nastudování se ujal významný italský dirigent Paolo Gatto. „Ta hudba je překrásná, elektrizující. Není nudná. I když je z roku 1771, je slyšet hodně baroko. To bude pro diváka dost překvapení, protože baroko znělo Libercem naposledy v roce 2010,“ upozorňuje dirigent.
„Pěvecké party kladou na sólisty mimořádně vysoké nároky a já skutečně oceňuji, s jakým nasazením a kreativitou přistoupili ke svým rolím.“
Adam obviňuje Evu z hříchu
Oratorium se otevírá bezprostředně po Pádu a zkoumá emocionální reakce rozmrzelého Adama, který obviňuje Evu z hříchu. V hlavních rolích Adama a Evy se představí Maksym Kutsenko a Jolana Slavíková.
Dva andělé, Milosrdenství a Spravedlnosti, v celém příběhu figurují jako průvodci, soudci a vyšetřovatelé. Jejich role nastudovaly Veronika Kaiserová a Věra Poláchová.
Umím si představit i čtvrtý soubor, říká ředitelka libereckého divadla![]() |
Významnou roli zaujímá také balet Šaldova divadla, jehož členové byli obsazeni do rolí Příbuzných. Choreografii připravila a nastudovala šéfka baletního souboru Marika Mikanová. Účinkuje též operní sbor.
Scénograf Michal Syrový spolu s kostýmním výtvarníkem Tomášem Kyptou podpořili a vystihli režii Lindy Hejlové Keprtové, která příběh zasadila do současnosti. Premiéra oratoria Adam a Eva proběhne v pátek a v neděli v Šaldově divadle.