„Na stavbě dálničního úseku u Krupé intenzivně pokračujeme,“ uvedla Dana Zikešová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Základem budování dalšího úseku dálnice spojující Karlovarský kraj s Prahou jsou podle ní aktuálně zemní práce na násypech či budování odvodňovacího systému.
„Na mostě přes Červený potok zasypáváme základy mostu a pracujeme na podkladech pro gabionová křídla. Na mostě na silnici II/229 do Rakovníka v místě budoucí mimoúrovňové křižovatky Krupá máme základy hotové, pilíře vybetonované a chystáme stavbu podpěrné skruže pod nosnou konstrukci,“ popsala Zikešová postup prací na další části dálnice D6.
Další úsek bude hotový v srpnu 2024
Budovaná komunikace u Krupé kříží železniční trať. Součástí projektu je tak i její přemostění. Nyní se zde odtěžuje zemina u pilotů mostu přes koleje. „Pokračuje se na 805 metrů dlouhé estakádě, kde montujeme bednění a výztuž nosné konstrukce, dále betonujeme pilíře. Na mostním objektu přes polní cestu u Nesuchyně montujeme bednění a výztuže nosné konstrukce levého mostu,“ dodala mluvčí.
Řidiči aktuálně budovaným úsekem projedou v současnosti obousměrně po silnici I/6, kde je v místě výjezdů ze stavby snížená rychlost na 50 kilometrů v hodině. „Nový úsek chceme uvést do provozu v srpnu příštího roku,“ doplnila Dana Žikešová.
Stále se řeší i výkupy pozemků
Rok 2024 je také termínem, kdy by se výstavba dálničního spojení měla opět přesunout na území Karlovarského kraje. Nejdále s přípravami je ŘSD v úseku Knínice – Bošov. „Většinu pozemků v tomto úseku máme vykoupených a pracujeme podkladech pro stavební povolení,“ přiblížil postup prací v kraji Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy ŘSD.
„Zkraje příštího roku chceme podat žádost o stavební povolení tak, aby zde práce mohly začít na sklonku roku 2024. Pokud nebudou problémy,“ podotkl Hnízdil. U dalších tří úseků dálnice D6 ještě tak daleko ŘSD není. Například řeší výkupy pozemků. „Mezi Karlovými Vary, Olšovými Vraty, Žalmanovem a Knínicemi s nimi začínáme,“ řekl Hnízdil.
Podle aktuálně platného harmonogramu by dálniční spojení s Prahou mělo být kompletně hotové do roku 2027.