Do Mariánských Lázní se vracejí hosté, hotely hlásí vysokou obsazenost

  9:06
Lázeňští hosté se začali vracet do Mariánských Lázní. Hotely jsou obsazeny ze sedmdesáti až osmdesáti procent. Návštěvníky města jsou letos převážně čeští turisté.

Mariánské Lázně - zpívající fontána | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Většinou přijíždějí na dvě až tři noci, často na prodloužený víkend a wellness pobyty,“ vvedla Elena Sorokina z mariánskolázeňského informačního centra.

Na počet hostů podle ní má vliv i zbrusu nová letní marketingová kampaň zaměřená na domácí cestovní ruch. Jmenuje se Mariánky jsou super!

„Cílem je představit město tak, jak jsme ho všichni zvyklí tradičně vidět, tedy jako lázně pro cizince, ale také jako místo vhodné pro odpočinek v lůně přírody. Kampaň ukazuje krásu Slavkovského lesa, který nabízí dlouhé pěší túry, představuje ale také nejrůznější možnosti pro aktivní sportovce. V nabídce jsou cyklistické stezky, golfová hřiště uprostřed kvetoucích luk, tenisové kurty, bazény či jízdy na koních. Využít třeba ke cvičení jógy je možné i rozsáhlé venkovní plochy,“ uvedla Sorokina.

Doplnila, že kampaň nezapomíná ani na bezpočet památek, které je možné v okolí města navštívit. K nejvyhledávanějším patří zámek Kynžvart, hrad a zámek Bečov nad Teplou, klášter Teplá či park miniatur Boheminium.

Lázně lákají také množstvím kulturních akcí, koncertů či festivalů. Pro rodiče má svoje kouzlo i klub Koolonáda, který nabízí animační program a zábavu pro děti. Výsledky kampaně chválí i ředitelka informačního centra Barbora Tintěrová.

„Po čtyřech měsících intenzivní práce na vývoji a realizaci protikrizové marketingové kampaně nazvané Mariánky jsou super!, nám od hotelů začaly přicházet pozitivní zpětné vazby,“ řekla.

Podle ředitele hotelové skupiny Ensana Karla Kalivody jsou nyní hotely Centrální Lázně a Hvězda obsazeny až z osmdesáti procent. Z toho důvodu se vedení rozhodlo otevřít další hotely této skupiny. V nejbližší době tak hosty přivítají hotely Pacifik a Nové Lázně. Na podzim se pak otevře i hotel Svoboda.

Ředitelka hotelu Flora Zuzana Bugyiková uvedla, že hotel v současné době navštěvují zejména čeští turisté, kteří si také častěji rezervují wellness programy. Její slova potvrdil také ředitel hotelu Olympia Radek Šnajdr, kde je obsazenost obdobná. 

Podle Šnajdra jsou němečtí klienti nyní opatrní a přijíždějí na krátkodobé pobyty, tedy jen na dvě až tři noci, podobně jako čeští hosté. Dovolenou v Mariánských Lázních tráví i české osobnosti, které tak chtějí podpořit tuzemské lázeňství.

„Přijel například šéfkuchař Zdeněk Pohlreich, mezi ohlášenými návštěvníky pak figuruje ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a premiér Andrej Babiš,“ doplnila Sorokina.

Fakt, že zájem o Mariánské Lázně enormně roste, potvrdil i ředitel řetězce Orea Hotels Gorjan Lazarov. Důvodem je podle něj mimo jiné i snížení cen služeb.