iDNES.cz

Ve Varech se nejčastěji bourá na kruhovém objezdu policistům pod okny

  12:16
Dva zranění, 18 nehod a škody přesahující 1,6 milionu korun. Taková je podle projektu Portál nehod statistika nejrizikovější křižovatky v Karlových Varech za poslední dva roky. Jde o kruhovou křižovatku ulic Závodu míru, Nádražní, Vančurova a Rolavská ve Staré Roli.

Paradoxně je toto místo přímo pod okny karlovarského dopravního inspektorátu. Sami dopravní policisté ovšem tuto křižovatku jako kritickou nevnímají. Data, ze kterých vychází Portál nehod, totiž poskytují pojišťovny. A ne každou nehodu, kterou evidují, musí nutně řešit policisté.

„Za poslední dva roky evidujeme na tomto kruhovém objezdu pouze dvě dopravní nehody. Obě navíc byly bez vážných či dokonce smrtelných zranění,“ potvrdil Jan Bílek, mluvčí krajského ředitelství Policie ČR.

Podle Portálu nehod stojí za nehodami mimo město v mnoha případech vyšší moc. Zvěř, namrzlá silnice, mlha a podobně. Na druhou stranu při karambolech na frekventovaných městských křižovatkách je v drtivé většině případů na vině řidič.

„Nejčastějšími příčinami jsou podle analýzy Portálu nehod nedání přednosti, nedodržení bezpečné vzdálenosti, jízda na červenou. Dalším častým důvodem je i situace, kdy se řidič plně nevěnoval řízení vozidla,“ potvrdil Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která je autorem a provozovatelem Portálu nehod.

U rizikových míst navrhuje policie změny

Právě nepozornost za volantem stojí podle projektu za většinou nehod na uvedené křižovatce ve Staré Roli. Smutnou zkušenost, která jen dokumentuje nepozornost řidičů, má s inkriminovanou křižovatkou Denisa Š. z nedalekých Božičan. Jako cyklistku ji na ní před několika lety srazilo auto. „Jeho řidič mě prostě přehlédnul,“ lakonicky popsala nepříjemný zážitek.

Děti potřebují víc trénovat na dopravním hřišti, pletou si značky i směry

Policisty ani volat nemusela. „Naštěstí byli zrovna před budovou, takže ke mně rovnou běželi. Zavolali záchranku a celou nehodu zadokumentovali,“ doplnila. Z karambolu vyvázla bez vážných zranění. „Byla jsem jen hodně potlučená,“ upřesnila.

Riziková místa policisté nepodceňují. „V případě zjištění jakýchkoliv míst s vyšším počtem dopravních nehod, prochází takový úsek bezpečnostní inspekcí dopravně inženýrského úseku policie. V případě zjištění nedostatků upozorňujeme správce komunikace, případně sami navrhujeme změny,“ dodal za policii Jan Bílek.

zpět na článek