Na Karlovarsku začala stavba dalšího úseku D6, dálnice bude hotová do tří let

  11:20
O dalších sedm kilometrů se do listopadu 2027 prodlouží dálniční spojení Karlových Varů s Prahou. Ve čtvrtek zahájilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) výstavbu úseku mezi Žalmanovem a Knínicemi na Karlovarsku. Z přibližně 114 kilometrů dálnice jich zbývá dokončit 56.

„Úsek D6 Žalmanov – Knínice navazuje na stavbu úseku Knínice – Bošov, kterou jsme zahájili letos v březnu. Aktuálně stavíme více než 40 kilometrů dálnice D6,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Právě „dé šestka“ je podle něj jednou z komunikací, jejíž stavba v posledních letech významně pokročila. „Již za dva měsíce se mohou řidiči těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř 15 kilometrů, tím dokončíme D6 ve Středočeském kraji,“ naznačil ministr s tím, že vše směřuje k tomu, aby dálniční propojení Karlových Varů s Prahou bylo hotové do roku 2028.

Na budoucí D6 u Lubence staví 640 metrů dlouhý most. Hotovo má být za dva roky

Součástí stavby úseku mezi Žalmanovem a Knínicemi za více než dvě miliardy korun bude šest mostů, dva nadjezdy a železniční most. Údolí Bochovského potoka překlene most dlouhý 211 metrů, jehož nosná konstrukce bude spojitá dvoutrámová z monolitického předpjatého betonu o pěti polích. Na dálnici vznikne i mimoúrovňová křižovatka Bochov, jejíž větve budou kilometr dlouhé.

Úsek bude končit napojením na stavbu D6 Žalmanov – Olšová Vrata, která by měla začít v příštím roce.

Jeho zajímavostí je poměrně velký rozsah ochranných bariér proti ptactvu. Budou tři, dohromady dlouhé 1,8 kilometru. Dálnice se totiž dotkne okraje ptačí oblasti Doupovské hory, nejbližší zvláště chráněné území je přírodní památka Za Údrčí, asi 700 metrů od budoucí komunikace.

Ptačí bariéra vysoká čtyři metry je navržená jako neprůhledná clona, dobře viditelná pro ptáky. Mezi ocelové sloupky se vloží dřevěné panely. Bariéry budou na pravé straně dálnice, poblíž rybníků.

Nejnáročnější bude poslední úsek

Zásadním významem dálnice je fakt, že odvede dopravu z měst a obcí, kudy denně projíždí zhruba 11 tisíc vozidel. „Lidem v přilehlých obcích se výrazně uleví, zároveň se výrazně zvýší bezpečnost dopravy,“ konstatoval Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.

Silničáři začnou stavět další úsek dálnice D6, hotovo má být za dva roky

Z organizačního hlediska bude podle něj nejnáročnější poslední úsek výstavby u Karlových Varů. „Bude nutné složitě etapizovat výstavbu v místech, kde se dálnice napojí na silnici I/6,“ vysvětlil.

Pro ŘSD je dálnice do Karlových Varů zásadní prioritou. „Je to vidět na rozestavěnosti dálnice v posledních letech,“ doplnil. Zbylé dva úseky mezi Prahou a Karlovými Vary chce správa silnic a dálnic začít stavět v příštím roce.