Krasličtí hasiči budou mít lepší garáž, s technikou vyjedou k zásahu rychleji

  16:16
Otázku, kam zaparkovat výjezdovou techniku, už nebudou muset řešit dobrovolní hasiči v Kraslicích. Nová rozměrná garáž vznikne rekonstrukcí prostor v části historické továrny Bohland a Fuchs. Tady dobrovolní hasiči sídlí v rekonstruovaných prostorách již od roku 2018. O areál továrny se dělí se sběrným dvorem místních technických služeb.

Dobrovolní hasiči v Kraslicích sídlí v historické továrně v ulici Lipová cesta. Dočkají se tam rozšíření stání pro zásahovou techniku. | foto: Foto: Jiří Drozdík

„V současné době máme k dispozici jednu velkou garáž, kde však musíme techniku stavět do řady za sebe. Když je pak potřeba rychle vyjet k zásahu se vzadu zaparkovaným vozem, jen nás to kvůli přeparkování zdržuje,“ poukázal na současný problém s výjezdy k zásahům velitel kraslických dobrovolných hasičů Martin Rosocha.

Rozšíření garážového stání bude stát přibližně 1,7 milionu korun, přičemž na realizaci se podařilo získat dotaci ve výši 95 procent uznatelných nákladů z IROP prostřednictvím MAS Sokolovsko. Nová garáž však pomůže kraslickým hasičům i se zkrácením času k výjezdu. „V současné době nemáme všechnu techniku v požární zbrojnici,“ vysvětlil velitel.

Některá vozidla totiž hasiči parkují v pronajatých prostorách ve firmě Amati. „V případě nutnosti je u této techniky problém s časem výjezdu, který máme do pěti minut od vyhlášení poplachu. Tím, že se rozšíří garážové stání, budeme mít vše na jednom místě. Naše reakce tak bude rychlejší,“ doplnil velitel s tím, že projekt bude realizovaný nejpozději do konce tohoto roku.

Stará technika už potřebuje obměnit

Jednotka dobrovolných hasičů v Kraslicích má v současné době patnáct členů. Ročně zasahuje u zhruba sedmi desítek událostí, kdy nejčastější výjezdy jsou technického charakteru. K tomu ještě v případě potřeby asistuje při dalších činnostech nejen samotnému městu Kraslice, ale i obcím Stříbrná a Bublava, kde jsou rovněž místní jednotkou.

Krasličtí dobrovolní hasiči mají v současné době k dispozici dvě automobilové cisterny, a to Iveco CAS 20 a Tatra CAS 32. Dále pak mají ve svém vozovém parku ještě automobil určený pro převoz lidí a také další osobní vůz. „První dvě zmíněné cisterny jsou již dosti staré, řešíme už proto jejich obměnu za novější,“ dodal Martin Rosocha.

20. května 2022