S objednáváním lidí na testy pomáhají v Karlovarském kraji nově i hasiči

  16:16
Pod taktovkou hasičů začalo dnes v Karlových Varech pracovat nové call centrum pro všechny, kdo se musejí nechat otestovat kvůli podezření na onemocnění covid-19. Speciální telefonní linka zatím funguje ve všední dny vždy od 8 do 15 hodin.

Pracovníci nového call centra v Karlovarském kraji. | foto: Krajský úřad Karlovarského kraje

„V případě potřeby budeme provoz linky upravovat podle toho, jak to bude vyžadovat aktuální situace,“ sdělil mluvčí karlovarských hasičů Martin Kasal. 

Linka 950 380 380 je určena výhradně pro lidi, kterým žádanku k odběru na provedení testu vystavil hygienik nebo jejich praktický lékař, neslouží tedy samoplátcům. Po zavolání operátor termín rezervuje tak, aby byl odběr proveden ihned po příjezdu na odběrové místo a nikdo příliš dlouho nečekal. 

Call centrum může navíc poslat mobilní odběrový tým za těmi, kteří nemohou sednout do auta a přijet kvůli svému zdravotnímu stavu. To ale musí potvrdit jejich lékař. Ten může rovněž rezervaci termínu za své pacienty provést sám.

Co volajícího čeká

Po zavolání na rezervační linku je zapotřebí sdělit osobní údaje včetně telefonního čísla a adresy. Bez těchto údajů nemůže být rezervace dokončena. Aby se člověk skutečně nepotkal s dalším potenciálně infekčním pacientem, měl by se na termín odběru, který mu operátor sdělí, dostavit přesně na čas. 

V případě, že termín bude v následující hodinách či dnech potřebovat změnit, na informační lince požádá o zrušení termínu a zarezervování dalšího.

Karlovarská krajská nemocnice v posledních dnech zaznamenává enormní nárůst počtu testovaných. Zatímco v jarní špičce první vlny epidemie testovala odběrová místa v kraji kolem 80 lidí denně, teď už se číslo blíží 300.