Kraj stále řeší poruchy dveří nových vlaků. Závady mají i jiné soupravy, hájí se

  10:42
Zhruba rok jezdí po dvou páteřních jihomoravských tratích růžovo-bílé moderní soupravy, které si kraj pořídil, i díky dotacím, za celkem sedm miliard korun. Jenže od začátku jejich nasazení se vlaky potýkají s poruchami při otevírání dveří. Problém se dosud nepodařilo vyřešit.

Cestující chce co nejrychleji vystoupit nebo nastoupit do vlaku, přichází ke dveřím, jenže ty se neotevírají ani po zmáčknutí tlačítka. Na dveřích v lepším případě visí žlutá papírová cedule, že jsou mimo provoz. Cestující musí spěchat k jiným.

Takové případy se stávají, jenže v případě jižní Moravy poruchy hlásí 37 moderních souprav, které si kraj sám nakoupil.

„Případy, kdy jsou dveře kvůli závadě mimo provoz až do dílenského zásahu, nejsou nijak zvlášť četné a jejich výskyt je vzhledem ke zkušenosti s železniční dopravou obdobný jako u ostatních vozidel na síti,“ uvedla krajská mluvčí Alena Knotková. Jiné vozy na železnici jsou ale oproti novým jednotkám často mnohem staršího data výroby.

Podle mluvčí oproti začátku provozu nových vlaků došlo ke zlepšení situace, protože se podařilo odstranit počáteční neduhy a větší zkušenosti mají i průvodčí či vlakvedoucí.

Hlavní tratě jihu Moravy už brázdí nové soupravy, moderní plánují i jinde

Problémy jsou i v některých zastávkách, kde stojí vlak do oblouku, jako jsou třeba Bílovice nad Svitavou.

Loni v červnu zástupce plzeňské společnosti Škoda Transportation, která vlaky dodávala, Tomáš Ignačák novinářům tvrdil, že se počáteční problémy podařilo odstranit. „Díky zkušebnímu provozu jsme přišli na to, že docházelo ke kolizím s novým nástupištěm,“ sdělil tehdy s tím, že už komplikace nehrozí.

Podle Knotkové ale problém přetrvává. „Výrobce a zároveň poskytovatel takzvaného full-service jednotek tento problém stále řeší. Do jeho vyřešení požadujeme po dopravci v problematických zastávkách otvírání všech dveří jednotky a kontrolu jejich otevření,“ doplnila.

Občas dojde i k úplnému odstavení vlaku. Jak však poznamenala mluvčí, jde pouze o 1,5 promile z celkového počtu spojů. Zvýšený počet poruch a případy předčasného ukončení vlaku, kdy pasažéři v půli cesty přestupovat do nové soupravy, zaznamenalo hejtmanství jen loni za začátku prosince.

Autor: