iDNES.cz

Vlaky z Brna na vídeňské letiště pojedou rychleji, ale bude jich méně

  10:50
Zatímco nyní mohou cestující z Brna jet na letiště do Vídně bez přestupu třemi vlaky denně, v červnu s přicházející letní sezonou zůstane jen jeden spoj dotovaný z rozpočtu města. Důvodem je změna dopravce, kdy místo RegioJetu začne jezdit Gepard Express.

ilustrační snímek | foto: Jakub Stadler, MAFRA

Podle brněnského radního Petra Kratochvíla (ODS) rozhodly pro Gepard Express nižší cena a kratší čas cesty. Proti konkurentovi nabídl o 15 minut rychlejší spojení, proti současnému stavu bude časová úspora činit dokonce 35 minut.

Z Brna vlak nově vyjede ve 2:15 a na letišti zastaví ve 3:50, zatímco momentálně vyráží ve 3:48 a v cílové zastávce se ocitne v 6:00. V opačném směru nově zahájí jízdu ve 23:10, do Brna dorazí v 0:45.

„Za klíčové rovněž považuji, že se podařilo dohodnout pro cestující výhodnější časy. Při dřívějším příjezdu na letiště a pozdějším odjezdu z něj je možné stihnout celou ranní odletovou a večerní příletovou špičku. Tento požadavek byli schopni splnit oba zájemci,“ sdělil Kratochvíl.

Tuřanské letiště nevzkvétá, Brno chce zlepšit spojení na vídeňské

Brno dá na provoz vlaku za půl roku asi 14 milionů korun. Další peníze získá Gepard Express v dalších letech, protože spoj může i díky dotacím města provozovat až do prosince 2025.

Konkurenční RegioJet nicméně vedle jednoho dotovaného provozoval na vlastní riziko ještě další dva spoje, které mají odjezd z Brna v 11:48 a 18:48. S těmi však v červnu skončí. Žádné přímé spoje nechystají na léto ani České dráhy.

Dopravci Radima Jančury se vyřazení nelíbí a tvrdí, že jeho nabídka byla výhodnější. Dražší a časově delší byla cesta údajně jen kvůli tomu, že plánoval jezdit i přes hlavní vídeňské nádraží.

„V případě, že by se magistrát města Brna rozhodl RegioJet znovu oslovit, jsme připraveni u soutěžených spojů zkrátit jízdní dobu o 15 minut,“ snaží se mluvčí Regiojetu Alexandra Janoušek Kostřicová vrátit ještě dopravce do hry.

Autor:
zpět na článek