Díky superúřadu se mělo v Brně ušetřit, počet pracovníků však roste

  10:26
Větší efektivitou a úsporami argumentovali zástupci vedení Brna, když loni v prosinci schválili zrušení stavebních úřadů v jednotlivých městských částech a převedení celé agendy do jednoho centrálního nového. Méně mělo být i úředníků, jenže postupem času se tato zamýšlená úspora zmenšuje.
Ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Martin Adamec, MAFRA

Ještě loni na podzim se hovořilo asi o stovce pracovníků, kteří měli potřebný objem práce zvládat. Na přelomu roku to bylo už 150 úředníků a minulý týden „najednou“ počet nově rozrostl na 203 úvazků. Dnes agendu na různých místech Brna řeší zhruba 240 lidí.

Jak totiž vyšlo najevo, v původním čísle nebyl zahrnutý odbor územního plánování a rozvoje (OÚPR), který by se měl stát rovněž součástí nového stavebního „superúřadu“.

Superúřad způsobí chaos a nahraje developerům, bojí se brněnští starostové

Ten vznikne v budově České pošty v Orlí ulici v centru Brna. Město ji od státního podniku plánuje koupit, v tuto chvíli už si prostory pronajímá, aby je připravilo na provoz od letošního července, kdy tu úředníci mají začít pracovat.

Jenže ne všichni. Slučování a centralizace bude jen napůl. „Zapomenutí“ úředníci (OÚPR) zůstanou ve stávajících prostorách magistrátu v Kounicově ulici. „Předpokládáme, že v průběhu času by se do Orlí také mohli přesunout. Nicméně dokud nebude dokončeno nabytí budovy, tak nelze více konkrétně plánovat,“ sděluje mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Do budovy pošty se do budoucna má přesunout také odbor dopravy, který rovněž sídlí v Kounicově. Aktuální úpravy v Orlí vyjdou na 50 milionů korun, další miliony pak padnou na nájem.

Kanceláře pro úředníky vyjdou kraj na 600 tisíc

Rozhodnutí Brna o centralizaci stavebního úřadu má dopad i na ten hejtmanský. Ten se totiž stane nově odvolacím orgánem při námitkách ve stavebním řízení na území Brna, jak je tomu dnes u jiných měst a obcí.

Z toho důvodu nabírá krajský úřad pro bobtnající odbor čtyři desítky nových úředníků. Musel pro ně hledat i prostor, kam je umístí. Ve stávající budově na Žerotínově náměstí v Brně už pro ně totiž nejsou volné kanceláře.

Nakonec vybral kancelářskou budovu vedle nákupního centra Vaňkovka. Za nájem tu zaplatí kolem půl milionu korun, na další 100 tisíc měsíčně odhaduje náklady na energie.

Autor: