Hru tvoří karta mouřenína a čtrnáct dvojic, které spojuje znak v horním rohu, jak je běžné. „Pouze dvě karty z balíčku ukazují, co se v koncentračním táboře doopravdy dělo, ostatní zachycují svět za jeho hranicemi nebo ve fantazii,“ poznamenala už při vyhlašování soutěže ředitelka spolku i známého festivalu Štetl fest Eva Yildizová.
Ani soutěžící školáci neměli žádné větší omezení. Cílem totiž nebyla snaha o napodobení stylu původního autora, ale ztvárnění myšlenkového úniku do fantazie, jak organizátoři popsali.
„Vnímáme, že dnešní děti jsou uzavřeny v bublině sítí, která je dost často i traumatizuje. Chtěli bychom, aby se podívaly, co je za tímto světem, a nakreslily, jaké jsou jejich sny,“ doplnila Yildizová.
Odevzdané práce musely dodržet pouze tři povinné znaky, a to formát velikosti A4, techniku kolorované perokresby a značku v pravém horním rohu, jíž byl květináč se zelenou rostlinou. Stejnou měla i dosud osamocená karta dívky v kroji.
Někteří tak navrhovali podobné postavy, absolutní vítězka soutěže ale osobu z návrhu vynechala a nakreslila květinu, možná kopretinu či sedmikrásku, na jejíchž okvětních lístcích je vyobrazeno městečko s domy a nad nimi zářící kometa. Tento návrh do Brna zaslala dvanáctiletá školačka Kateřina Šoukalová z jihomoravské Zastávky.
Jedna karta chybí. Černého Petra od neznámého autora z Terezína dotvoří děti |
Umělecké ztvárnění rubové strany, které rovněž chybělo, navrhla podle poroty nejlépe sedmnáctiletá Miriam Žáčková ze základní umělecké školy v Plzni.
Právě takto dopracované karty se nyní zpracují do výsledné podoby, aby si je mohli zájemci koupit. K dostání budou na brněnském festivalu Štetl fest v termínu od 29. srpna do 1. září.
Originály finálních děl ze všech kategorií a videoprojekce všech soutěžních obrázků se stanou rovněž součástí výstavy Černý Petr z Terezína, jejíž vernisáž se uskuteční 29. srpna v prostorách Institutu Paměti národa na Radnické 10 v Brně.