Obří loď vyplula na Novomlýnskou nádrž. Na cestě ze Švýcarska zdolala souš

  15:44
Šedesát let brázdila Bodamské jezero, od července bude klenotem novomlýnských nádrží. Švýcarská loď Munot z roku 1936 se dočkala modernizace a po zdolávání evropských vodních cest dnes zakotvila ve vodách novomlýnské nádrže pod Pálavou.

Třicetimetrová loď navštívila Nizozemsko, Maďarsko nebo Rakousko. Dnes vyplula do českých vod, konkrétně od hotelu Termal Mušov, na hladinu nádrže v Pasohlávkách. 

Tam se ale musela dopravit po souši. Podobně, jako ji kdysi převáželi ze Švýcarska, bylo i nyní nutné kvůli transportu odříznout střechu. V řadě dalších oprav je to ale maličkost. 

„Loď díky svému úctyhodnému věku vyžadovala velké množství činností a změn, hlavně v technické části od paluby směrem dolů. Měnila se obšívka, opravovalo se tělo lodě a kolem lodního šroubu jsme prováděli další technické opravy,“ popisuje kapitán lodi Petr Šrámek. 

Mimo potřebná vylepšení se ale do vzhledu Munot zasahovat nebude, její předností má být právě historičnost a autentičnost celého plavidla. 

„Už Švýcaři nám říkali, že Munot u nich byla velmi oblíbená. A také my jsme se zamilovali, na palubě na vás dýchne duch času. Ta stará švýcarská práce je prostě nádherná, jde o luxusní plavidlo,“ vysvětluje majitelka lodi Lucie Erbanová ze společnosti Plavby Pálava.

Večery pod Pálavou zpříjemní i gastroprogramy

Švýcarskou krásku zakoupila letos. I přes zachování původního vzezření lodi bylo potřeba přidat moderní bezpečnostní doplňky. Montovaly se hydranty, tlakové potrubí a opravovala se motorová část. Postupně se budou modernizovat ještě toalety.

Veřejnost se na loď podívá pravděpodobně v druhé polovině července, do té doby by měly být hotové revize a testy. Na pevnou cenu jízdenky si ale návštěvníci ještě počkají, prozatím není stanovena. 

„Rozpočty na jízdu ještě nejsou stanoveny, protože neskončil sběr dat, která finální částku ovlivňují. Po dnešní jízdě budou následovat provozní testy, zkoušky, schvalovací procesy. To vše ovlivní hodnotu lodě a amortizační část ceny,“ doplňuje kapitán Šrámek.

Přibližně však pasažéři za standardní plavbu lodí Munot zaplatí okolo 150 korun. Budou mít však možnost připlatit si za doplňkové programy dva až tři v jednom, mohou se tak těšit například na gastronomické doprovodné zážitky a další.

Prozatím bude Munot obsluhovat večerní plavby po novomlýnských nádržích, v Pasohlávkách z důvodu příliš malého mola zastavovat nebude. Do klasického lodního provozu se tak zapojí až za rok, do té doby se lidé na denní lince svezou lodí Věstonická Venuše.

Autor: