Nádražní hala v Králově Poli půjde k zemi v červenci, omezení čeká i vlaky

  13:28
Přestavbu vlakového nádraží v brněnském Králově Poli pocítí cestující především od letošního léta. Začne se bourat nádražní hala, takže lidé najdou zázemí a pokladny v provizorní čekárně. Druhý nejvytíženější terminál v Brně tak zůstane v provozu po celou dobu rekonstrukce.

Nádražní budova v brněnském Králově Poli zatím stojí, v létě ale půjde k zemi a nahradí ji nová moderní. (14. března 2024) | foto: Radim Strachoň, MAFRA

Dělníci už s prvními stavebními pracemi začali loni na podzim. Na cestující ale stavební ruch dosud neměl dopad, zásadní pro ně bude až začátek letních prázdnin, kdy se zavře současná odbavovací hala. Jako náhrada v následujících měsících u tamní budovy vyroste provizorní čekárna.

„Bude mít kapacitu 250 lidí a bude tam i nezbytné zázemí, protože bude sloužit cestujícím po celou dobu stavby,“ řekl při čtvrtečním kontrolním dnu ministr dopravy Martin Kupka (ODS), který se do Brna na vývoj stavby přijel podívat.

Další omezení se zahájením letních prázdnin spočívá v prodloužení intervalu regionálních vlaků na dvojnásobek. Místo po 15 minutách budou jezdit po půlhodině, zároveň cestu do Kuřimi pojedou déle. „Frekvence vlaků je tady tak vysoká, že jsme se rozhodli nenahrazovat vlaky autobusovou dopravou,“ vysvětlil ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Za tři miliardy opraví trať z Brna na Vysočinu, výluka začne příští rok

Změna bude i ve využívání nástupišť. Lidé budou nastupovat do vlaku tam, kde zrovna nebudou dělníci opravovat. Kudy konkrétně se cestující dostanou na perony, když nádražní budovu s vyústěním podchodu budou demolovat, zatím železničáři nesdělili.

Nová odbavovací hala by mohla být dokončena už v září příštího roku. „Vyzval jsem dnes zhotovitele, ať zkusí práce naplánovat tak, aby už na začátku školního roku 2025/2026 jezdili cestující bez omezení,“ prohlásil Svoboda. Podle původních plánů mají stavbaři práce dokončit až v listopadu příštího roku.

Zajímavostí je, že pod nádražím, které slouží cestujícím od 50. let, se nachází protiatomový kryt. Ten ale nyní s výstavbou nové moderní budovy zanikne.

Autor: