Oba opravené perony dostaly mimo jiné novou dlažbu a ten druhý i střechu. Železničáři u nich vyměnili také koleje.
Práce se v nejbližších dnech přesunou do zbývající části kolejiště dál od nádražní budovy a do prostoru třetího nástupiště. Tento peron cestující během rekonstrukce dosud používali jako jediný.
„Končíme práce na liché skupině kolejí a začneme pracovat v sudé skupině,“ shrnul náměstek pro modernizaci dráhy Správy železnic Mojmír Nejezchleb.
Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) stavba pokračuje rychlým tempem. „Už na podzim začnou lidé využívat zbrusu novou nádražní budovu,“ avizuje Kupka. Termín otevření je v tuto chvíli stanoven na 30. září, objekt poslouží jako zázemí pro celý dopravní terminál.
Dvoupodlažní budova vznikla na místě té původní z 50. let minulého století, kterou stavbaři zbourali loni na jaře. Museli odstranit i podzemní kryt. Aktuálně montují vlnitou střechu nového objektu, zasklívají fasádu včetně oken a dveří, provádí zateplení. Uvnitř staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení.
Některé vlaky dočasně nahradí tramvajová linka
Hlavní práce v královopolské stanici skončí v prosinci, kdy se má cestujícím po rekonstrukci zpřístupnit třetí nástupiště. Zároveň se má otevřít i zbývající část podchodu, která nově propojí přednádražní a zanádražní prostor v okolí Myslínovy ulice. Dosavadní cesta mezi oběma částmi je několik set metrů dlouhá.
Od středy bude také zajištěn dvoukolejný průjezd stanicí. Výjimkou bude úplná výluka na nádraží naplánovaná od 23. do 26. května, během níž se bude instalovat dálkové řízení provozu.
OBRAZEM: Na novém nádraží v Brně-Králově Poli už se „rozvlnila“ střecha![]() |
Mezitím pokračují také související stavební práce na trati v úseku z Králova Pole do Maloměřic. Železničáři tam rekonstruují druhou kolej, což má za následek nižší propustnost vlaků po jediné koleji na trase. Hotoví budou zřejmě v prosinci.
Počínaje středečním odpolednem nastane v tomto úseku ještě větší omezení než dosud, které potrvá do 1. června.
Aby se zvýšila propustnost vlaků a eliminovala zpoždění, některé osobní vlaky linky S3 přijíždějící z Křižanova a Tišnova skončí v královopolské stanici. Za ně bude na hlavní nádraží jezdit posilová tramvajová linka P6. Většina rychlíků od Havlíčkova Brodu si pak pouze prodlouží čekání v Králově Poli a dva vlaky zastaví v Židenicích, aby jízdu ukončily na dolním nádraží místo hlavního.