„Závody Grand Prix jsou přenášeny do 200 zemí, celkem do zhruba 433 milionů domácností,“ vyzdvihla Kateřina Gardoňová z tiskového oddělení brněnského magistrátu, jaký bude mít vysílaný klip o České republice dosah.
Zástupci vedení Brna i Jihomoravského kraje totiž věděli, že se letošní ročník uskuteční bez diváků, a tedy i bez tradičních tržeb, které zejména zahraniční návštěvníci přinášejí. Už loni o propagaci České republiky na Grand Prix mluvila i ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO).
Materiál však měla v režii promotérská společnost Dorna. Jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (za ANO) i brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS) uvedli, že reklamu viděli, blíže ji ovšem okomentovat nechtěli.
A výsledek vzbudil rozpaky. Ředitel společnosti Ogilvy Morava Roman Valla jej označil za prostý sestřih několika záběrů tuzemských pamětihodností bez jakékoliv patrné dějové linky nebo vyřčeného důvodu k návštěvě.
„Pokud by byl spot nasazen pouze v přenosu z brněnské Velké ceny, není pravděpodobné, že divákům utkví v paměti natolik, aby se na jeho základě o několik měsíců později rozhodli pro návštěvu regionu,“ míní Valla s tím, že méně vnímavý divák ani nemusí postřehnout, že jde o záběry z Česka.