Provizorní most, který vyrostl přes Nové Mlýny na hlavním tahu I/52 z Rakouska, mohou auta přejíždět od čtvrtečního podvečera. Provizorní konstrukce je umístěná necelý metr nad stávajícím mostem, který je v havarijním stavu a od jara se na něm jezdilo kyvadlově. Přes dočasný je opět provoz v obou směrech.
„Konstrukci jsme na most umisťovali, abychom zajistili plynulou dopravu, než budeme mít veškeré dokumenty nutné k rekonstrukci mostu,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Původně se mělo přes provizorní stavbu jezdit rychlostí 30 kilometrů za hodinu, nakonec je to ještě o deset méně, a tak se auta přes most spíš jen plouží.
Silničáři podle svých slov sníženou rychlostí potřebují zamezit tomu, aby se stav havarijního mostu například vlivem otřesů těžké kamionové dopravy dál zhoršoval, a nebyli jej tak nuceni zcela uzavřít.
Něco podobného se stalo letos v zimě u Černé Hory na silnici I/43 z Brna na Svitavy. Tam byl most od podzimu minulého roku kvůli špatnému stavu podepřený a auta po něm jezdila jen v jednom směru. Sníženou rychlost ovšem nedodržovala, a tak silničáři museli most uzavřít dříve, než se mohli vůbec pustit do jeho demolice a stavby nového. Jeho otevření se řidiči dočkají 7. prosince.
„Máme slíbené, že policie bude na Nových Mlýnech intenzivně hlídat dodržování rychlosti na mostu,“ prohlásil Rýdl s tím, že experti budou neustále kontrolovat i stav původního mostu a konstrukce.
Dvacetikilometrovou rychlostí budou auta jezdit až do jara 2020. Pak silničáři začnou s rekonstrukcí mostu, nebo přímo s demolicí a stavbou nového. Ani jedna varianta zatím není vyloučená a ŘSD čeká, s jakým řešením přijdou projektanti. Hotovo pak chtějí mít do konce roku 2020.