Z levé strany kolem cílové rovinky rostou montované tribuny a pracovníci je osazují sedačkami, na nichž budou sedět držitelé nejdražších vstupenek. Z opačné strany dráhy, za boxy, pak vzniká paddock pro týmy, které příští týden přijedou k obnovené premiéře motocyklové Grand Prix na Masarykově okruhu.
Množství úprav na automotodromu, třeba instalace certifikované časomíry, montáž stánků na občerstvení nebo dovážení zásob vody, je hotové nebo těsně před dokončením. Závěrečné práce pak začnou v pondělí natřením obrubníků na trati, pokosením trávy na přírodních tribunách nebo instalací bezpečnostních bariér kolem dráhy.
Na okruhu v Brně pokládají speciální asfalt pro MotoGP, hrbolky jsou nepřípustné![]() |
Do největší sportovní akce roku v regionu zbývá týden a očekávání se stále zvyšuje. Ještě v neděli se bude v motocyklovém šampionátu bojovat o body na německém Sachsenringu, pak se celý cirkus MotoGP sbalí a přesune kousek za hranice Brna.
Pět let se tu Grand Prix nejela, ještě o rok déle se kvůli covidu čeká na závod před diváky. Má jich v součtu všech tří dnů dorazit na 200 tisíc. Bezmála roční přípravy, započaté loni při oznámení návratu jihomoravské trati do seriálu, korunují vlastní závody ve třech třídách (Moto3, Moto2 a MotoGP) příští neděli.
Program, doprava a vstupenky na závody
|
„Lidem můžu slíbit mimořádné zážitky. Doba se za pět let posunula, motorky mají větší rychlost, ale i zážitky budou větší než v minulých letech,“ vzkázal do Brna český jezdec Filip Salač, jediný Čech v celém mistrovství světa.
O minulém víkendu, kdy Masarykův okruh hostil menší motocyklové závody Alpe Adria Cup, sloužící jako generálka na Grand Prix, se jeho slova potvrdila. Na nově položené dráze, jedné z nejmodernějších na světě, padaly časy, které slibují letité rychlostní rekordy během příštího víkendu v podání nejlepších světových jezdců hravě překonat.
Ostatně podle neoficiálních měření rekordní časy v Brně zajížděli už v minulých dnech během privátního testování třeba účastníci královské třídy MotoGP Luca Marini na hondě nebo Álex Rins s Miguelem Oliveirou na yamahách.
„Dráhu položenou z nové asfaltové směsi letos na jaře si zatím všichni chválí. Podle jezdců je jízda na ní úplně jiným zážitkem než na té dřívější,“ ocenil výsledek letošní rekonstrukce za 180 milionů korun Petr Boháč, mluvčí Automotodromu.
Oficiální homologaci udělí nové trati příslušná mezinárodní komise až těsně před závodem, aby se na ní Grand Prix skutečně mohla konat, nejsou však pravděpodobné žádné komplikace. Během Alpe Adria Cupu se traťoví komisaři učili zacházet s LED signalizací, což je pro ně oproti mávání vlajkami novinka, a také tato činnost probíhá zdárně.
„Možná to bude znít divně, ale my jsme během příprav Grand Prix zatím na žádný zádrhel, který bychom museli s vypětím sil odstraňovat, nenarazili. To, o čem někde mluvil Filip Salač, že v Maďarsku z nové dráhy lítají při jízdách kusy asfaltu, se u nás naštěstí neděje. Jsme velmi spokojeni,“ upřesnil Boháč.
Dražší lístky i bydlení, přesto je leckde již plno
Slibované úrovni zážitku odpovídají i ceny všeho, co s Grand Prix souvisí. S jejich nárůstem sáhnou motocykloví fanoušci do kapes o dost hlouběji než v roce 2019, kdy byli na brněnském okruhu naposledy.
Jenom lístky jsou dražší zhruba o polovinu. Před šesti lety začínaly ceny na přírodní tribuny v kategorii Silver na 1 490 korunách a v kategorii Gold na 1 890 korunách. Letos byly stejné vstupenky v první vlně předprodeje k mání za 2 490 korun a 2 990 korun, od 1. července jsou však ceny ještě o několik set vyšší.
I z odhadované letošní návštěvnosti, která má překonat šest let starou cifru 186 793 diváků, lze odvodit, že vyšší ceny nadšence neodrazují. Po návratu MotoGP do Brna je hlad.
Musím být opatrný, co vykecat do éteru, říká Abraham o nové roli komentátora |
„Už teď máme rezervace z více než 40 zemí. Brno má silné jméno, lidé se chtějí vrátit,“ říká i Petr Bouchal, zakladatel ubytovacího a servisního projektu GPtents. Na víkend s Grand Prix nabízí ve svém systému přes pět tisíc lůžek od umístění na vysokoškolských kolejích po hotely, nedaleko okruhu také staví kemp na místě bývalé tradiční destinace Tranzit. Očekává, že také v něm ubytuje na pět tisíc lidí.
Za kyvadlovou dopravu od kolejí pod Palackého vrchem na okruh a zpět si počítá 250 korun, za jednu noc na kolejích pro dvě osoby se snídaní a privátní koupelnou pak 5 625 korun. „Cena 5 625 Kč platí pouze při přespání na jedinou noc. Ceny se liší podle délky pobytu a mají sestupnou tendenci. Při delším pobytu nabízíme výrazně výhodnější ceny. Naše cena začíná na 2 625 Kč za noc včetně snídaně a privátní koupelny při pobytu na pět nocí. Běžná cena za ubytování na stejném místě, bez snídaně a povlečení, je 1 188 Kč za noc,“ uvedl Bouchal.
Koloritem brněnské Velké ceny byly příjezdy fanoušků ze zahraničí, kteří se v kempech kolem okruhu starali o festivalovou atmosféru.
Pod jiným provozovatelem fungující Camp Alpa má chatky na příští víkend obsazené již od února, navyšuje stav personálu a chystá snídaně, které po zbytek roku nejsou v nabídce. A ceny? Z běžných 150 korun za místo a den vzrostou o sto procent na tři stovky.
S cenami pracuje i hotel Orea Santon, ležící nedaleko Brněnské přehrady, navíc upravuje i režim ubytování. Během Grand Prix přijímá rezervace jen na celou dobu, ne na jednu noc. „V době akce plánujeme speciální nabídku v jídelníčku, zejména masovou. Nachystáme i grilování. Dále prodloužíme dobu otevření restaurace až do jedné ráno,“ uvedla za hotel Jana Konečná.
Kdo může, ten nabírá personál. Víc kuchařů a obsluhy mezi stoly si chystá vedení restaurace Pavillon Steak House, přepravní společnost Bolt aktivuje víc šoférů, až 80 lidí navíc mezi řidiči, informátory a dispečery zaměstná o příštím víkendu Dopravní podnik města Brna.
S přispěním Simony Hertlové a Elišky Punčochářové, spolupracovnic MF DNES
2. května 2025 |


