„Alcina bývá často interpretována jako negativní postava, kouzelnice zneužívající milence. Skrze Händelovu hudbu i libreto jsem ale objevil jiný příběh – osud osamělé ženy, která hledá dokonalý vztah, ale skončí zklamaná a opuštěná. Samota a hledání rovnováhy ve vztahu dvou lidí se tak pro mě staly hlavním tématem,“ prozradil režisér Jiří Heřman z Národního divadla Brno.
K brněnskému souboru v čele s Pavlou Vykopalovou a Václavou Krejčí Houskovou se připojí kontratenoristé Justin Kim a Ray Chenez, kanadská sopranistka Karina Gauvin a orchestr Collegium 1704, který získal za svou interpretaci barokní hudby na dobové nástroje mezinárodní renomé.
Alcina se v Brně dočká pěti představení, poté vyrazí na turné do francouzských divadel, v jejichž spolupráci vzniká.
Už v pátek večer na prknech Divadla Husa na provázku ožije román z cirkusového prostředí Proč se dítě vaří v kaši od rumunské autorky Aglaji Veteranyi. Život malé holčičky a posléze dospívající dívky na útěku před Ceauseskovým režimem nahlédnou diváci očima slovenského režiséra Ondreje Spišáka, v alternacích hlavní role se vystřídá Tereza Marečková a Zdislava Začalová.
„Na Provázku alternace nemíváme. Teď se diváci, kteří chodí na naše inscenace víckrát, dočkají dvou zcela odlišných a nezaměnitelných podob ústřední hrdinky,“ podotkl umělecký šéf divadla Martin Sládeček.
Hudební pohádky Operky od Zdeňka Svěráka s hudbou Jaroslava Uhlíře rozezpívají od 18. února Divadlo Radost. Tvoří je čtyři známé příběhy Budulínek, Červená Karkulka, O dvanácti měsíčkách a Šípková Růženka, které sehraje šest herců s loutkami a hudebními nástroji.
Původně byly součástí dětských televizních pořadů Hodina zpěvu. Svěrák s Uhlířem si chtěli zkusit něco většího než písničku, ale menšího než muzikál, a tak vznikly hudební pohádky nejen pro děti, ale pro všechny se smyslem pro humor.
Komorní americký rockový muzikál Ne/normální, v němž písně sugestivně zprostředkují často velmi silnou emoci, chystá na 12. února Městské divadlo Brno. O hudební složku se tentokrát nepostará muzikálový orchestr, ale rocková kapela. Pro spletitý příběh rodiny s matkou trpící bipolární poruchou autory inspiroval televizní dokument o elektroléčbě, patrný je i odkaz k Přeletu nad kukaččím hnízdem. V režii Petra Gazdíka rodinu Goodmanových ztvární Ivana Vaňková, Lukáš Janota, Marco Salvadori a Eliška Skálová.