„MotoGP je nejprestižnější seriál svého druhu, požadavky na kvalitu trati jsou tedy velmi vysoké,“ vysvětluje mluvčí brněnského Automotodromu Petr Boháč.
Nároky na technický stav dráhy jsou velmi přísné, nerovnosti povrchu nesmí přesáhnout dva milimetry na čtyři metry čtvereční.
Stavební práce začaly už během zimy. Aktuálně probíhá frézování starého asfaltu, které potrvá pět dní. Ihned poté bude následovat pokládka nového povrchu, tentokrát ze speciálně navržené asfaltové směsi. Přesnost celého procesu se přitom sleduje nejen v podélném, ale i v příčném směru.
Podle specifikace od firmy Topcon bude odstraněno 14 tisíc tun asfaltu z celkové plochy 82 tisíc čtverečních metrů. „Frézujeme v hloubce 6,5 centimetru,“ popisuje stavbyvedoucí Igor Janča ze společnosti Strabag. Vyfrézovaný materiál najde další využití, bude použit k úpravám a zpevnění ploch v areálu.
Nezbytnou přesnost při práci zajišťuje speciální 3D model vytvořený na základě detailního skenování celé dráhy. „Před dvěma měsíci jsme naskenovali data z celého okruhu. Nešlo pouze o nepřesnosti, ale i o obecnou strukturu povrchu. Tato data nyní pomáhají frézovat s přesností na jeden milimetr,“ přibližuje Adam Gennert ze společnosti Topcon.
Vláda by mohla dát na MotoGP v Brně 300 milionů, dosud se mluvilo o desítkách![]() |
Modernizace se netýká pouze samotné tratě, zásadní změny čeká také zázemí areálu. „Kromě povrchu nás čeká ještě instalace signalizačních panelů. Věnujeme se i úpravě areálu jako takového, velkou rekonstrukcí prošlo sociální zázemí, renovujeme i sedadlové tribuny,“ sděluje Boháč.
Všechny práce by měly být hotové do poloviny května, vedení okruhu pak počítá s obnovením běžného provozu. Závod MotoGP se v Brně pojede v červenci.