iDNES.cz

Dvakrát začínala od nuly. Dnes v úspěšné firmě ráda zaměstnává maminky

  0:04
Provoz podniku spojila s podporou žen, které jsou v těžké životní situaci. I na počátku její kariéry totiž stojí nelehké období, během něhož přišla téměř o všechno. Dvaatřicetiletá Petra Plemlová vytvořila v Táboře populární firmu Unuodesign, která vyrábí dětské oblečení nebo látkové plenky.

Firmě Unuodesign pomohl v rozjezdu i silný příběh, při němž majitelka společnosti Petra Plemlová přišla kvůli nemoci manžela o veškeré podnikání a musela začít od nuly. | foto: David Peltán, MAFRA

Narazit v její výrobě na nějakého muže je téměř zázrak. „Je to dáno oborem, ve kterém pracujeme. Prodej látek a dětského oblečení je spíše ženská záležitost. Průměrný muž totiž nerozezná smaragdovou, tyrkysovou, petrolejovou a tak dále,“ usmívá se rodačka ze slezského Krnova.

Příběh roku

Petra Plemlová se účastní soutěže EY Podnikatel roku a soutěží i o cenu čtenářů za nejlepší podnikatelský příběh. Hlasovat pro ni můžete v anketě ZDE.

Do jihočeského Tábora se Petra Plemlová přesunula před několika lety, což považuje za jedno z nejlepších rozhodnutí. Našla zde dostatek pracovní síly, která je navíc velmi loajální, a v nejbližší době bude zaměstnávat zhruba padesát lidí.

„Jsme vstřícný zaměstnavatel právě vůči maminkám. Zaměstnáváme je a počítáme se vším, co to obnáší. Přistupujeme k zaměstnancům jinak. Mají hodiny angličtiny, dáváme sick day, maminky mají možnost pracovat z domova a snažíme se přizpůsobit tak, abychom jim mohli vyjít vstříc,“ popisuje Plemlová.

O výrobky je zájem v zahraničí

Její nadace zároveň sbírá použité zboží, které následně míří k matkám samoživitelkám v nelehké situaci, jež tak mohou ušetřit velkou část výdajů. Sama ví, o čem mluví, protože si v minulosti prošla nelehkou zkušenosti. Šít začala doma a slavila úspěch. Později dokonce zjistila, že by ji činnost mohla živit, ale pak její manžel psychicky onemocněl a jednoho dne zničil byt i veškeré podnikání. Petra Plemlová tak musela začít znovu od začátku.

I díky zákaznicím se jí to podařilo. Před třemi roky byl obrat její firmy 7,5 milionu korun, o rok později se číslo přehouplo přes 16 milionů a loni značka pokořila hodnotu zhruba 35 milionů korun. Výrobní prostory přestaly stačit a v současné době tak musí některé zakázky odmítat.

„Poptávka je taková, že ji nejsme schopni uspokojit. Dělá nám to starosti i vrásky. Oslovují nás i zahraniční obchody ze Slovenska, Německa, Rakouska, Itálie nebo Španělska. V létě se proto budeme přesouvat do větších prostor v Táboře,“ popisuje s úsměvem Plemlová.

Společnost vyrábí dětské oblečení, látkové plenky a věnuje se i prodeji autorských designových látek. V loňském roce navíc rozjela projekt Unuo Play, jehož cílem je prodávat kvalitní dřevěné a vzdělávací hračky.

Pro Petru Plemlovou můžete hlasovat v anketě ZDE

Při svém nabitém programu se Petra Plemlová snaží věnovat i rodině, doma má čtyři děti.

„Znám dost maminek, kterým zaberou povinnosti doma dost času. To mohu potvrdit, protože jsem si to vyzkoušela. Mám nicméně skvělou chůvu, takže je doma vždy všechno hotové. Já se tak dětem potom mohu věnovat. Zároveň si uvědomuji, že je důležité být pro ně vzorem,“ uzavírá Plemlová.

Autor:
zpět na článek