Třetí do party Budějčáků. Pivního speciálu uvařili na univerzitě jen 400 litrů

  15:26,  aktualizováno  15:26
Další pivní českobudějovická limitka je na světě. Letní speciál, který uvařili ve Výzkumném a výukovém minipivovaru na Jihočeské univerzitě v krajském městě, dostal jméno Budějčák 2025. Je to dvanáctistupňový ležák IPL (India Pale Lager) a od pátku je k dostání na vybraných místech v plechovkách nebo v sobotu čepovaný ve studentském klubu Kampa.

Budějčák 2025 je už třetím letním pivním speciálem, který připravily školní minipivovar při Fakultě zemědělské a technologické Jihočeské univerzity a Turistická oblast Budějovicko. Letní pivo s obsahem alkoholu pět procent, se sladem českým, mnichovským a žitným má za cíl propagovat takzvanou pivní stezku. Ta na Českobudějovicku sdružuje 11 velkých a menších pivovarů.

„Použili jsme chmel Agnus na hořkost, což bylo první chmelení. A pak žatecký poloranný červenák a chmel Kazbek na chuť a vůni. Pivo má příjemné citrusové podtóny,“ říká sládek výzkumného školního minipivovaru Vlastimil Nohejl, který Budějčáka, za studena chmelený IPL, uvařil s kolegy podle vlastní receptury.

Loňské ultralimitní várky zmizely z prodejů či z čepu ve studentském klubu Kampa jen za několik desítek hodin. Proto kdo by chtěl ochutnat Budějčáka 2025, měl by si pospíšit.

Ležák Budějčák zve na poznávání pivní stezky kolem krajského města

„Opět jsme ho uvařili ve velmi limitované várce 400 litrů a pouze 100 litrů jsme stočili do plechovek. Pivo je k dispozici ode dneška v půllitrových plechovkách na infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a také v Galerii Panská 1. Čepované do skla ho pak mohou lidé ochutnat od soboty ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích,“ přiblížil marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko Vojen Smíšek.

Aukce obrazu s obalovými motivy pomůže hospicu

A už podruhé se o eliketu pro nový letní pivní speciál postaral místní umělec. Tentokrát padla volba na grafika Daniela Kyncla, který plechovky nazdobil pestrobarevnou grafikou s lokálními tématy.

Stejný obraz, samozřejmě že v daleko větším provedení, si lidé mohou prohlédnout v českobudějovické pop artové Galerii Panská 1. A následně ho třeba i vydražit v aukci, jejíchž výtěžek pomůže domácímu hospicu Ledax.

Univerzitní ležák Budějčák chutná, etiketu navrhl streetartový umělec

„Pivovarnická tradice Budějovicka skvěle zapadá do současného trendu cestování za gastronomií a lokálními produkty. Také proto dlouhodobě komunikujeme projekt Pivní stezky Budějovicko jako součást kampaně na podporu cestovního ruchu. Letní limitka piva Budějčák nám s propagací pomáhá již třetím rokem,“ těší ředitele Turistické oblasti Budějovicko Tomáše Polanského.

Autor: