Stavba D3 k hranicím s Rakouskem získá povolení, Hnutí Duha neuspělo

  10:14
Komise ministerstva dopravy zamítla rozklad Hnutí Duha proti stavebnímu povolení pro úsek jihočeské dálnice D3 od Třebonína do Kaplice Nádraží. „Povolení tak nabude právní moci,“ oznámil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Práce na dalším úseku by tak mohly začít na podzim letošního roku.

Dálnice D3. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Šéf ŘSD oznámil tuto důležitou zprávu na Twitteru. „Stavba je majetkově připravená, probíhá výběrové řízení na zhotovitele,“ uvedl Mátl.

Vítězná firma by tak mohla na podzim začít stavět úsek na Českokrumlovsku o délce 8,5 kilometru. 

Zdržení mohlo nastat, protože Hnutí Duha před několika měsíci podalo rozklad proti stavebnímu povolení. „Napadali zejména vedení trasy dálnice (požadují vedení trasy v tunelu),“ informoval už dříve šéf ŘSD. I tak už se zahájení akce odsouvá, předpoklad byl, že se začne už letos na jaře.

Vše bylo přitom na dobré cestě k tomu, aby práce na dalším úseku brzy začaly.

„Na úsek dlouhý 8,5 kilometru D3 je již prakticky dokončena majetkoprávní příprava,“ vzkázal nedávno Mátl s tím, že firmy, které chtějí zakázku získat, mohly podávat nabídky do loňského prosince. 

Zatím funguje 70 kilometrů

Povolení zahájit stavbu získalo ŘSD loni na podzim. Stavba je plánovaná na tři roky, hotovo má tedy být do konce roku 2024. „Zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku, to bude asi nejtěžší stavební objekt,“ řekl Jan Studecký, mluvčí ŘSD.

Za českobudějovickou pobočku hnutí vysvětloval postup Duhy Aleš Miklík.

25.března 2021 v 09:41, příspěvek archivován: 25.března 2021 v 09:55

Rozkladová komise MD zamítla Rozklad OS Hnutí DUHA proti stavebnímu povolení na akci “D3 311 Třebonín-Kaplice nádraží” a stavební povolení tak nabude právní moci. Stavba je majetkově připravena a probíhá výběrové řízení na zhotovitele. Zahájení stavby se předpokládá ve 3.Q/2021.

„Nebyla vypořádaná naše připomínka ohledně možnosti vést dálnici D3 v tunelové variantě. Prvostupňový orgán se tímto argumentem vůbec nezabýval. Věcí stavebního řízení je řešení buď variantou tunelovou, nebo pozemní,“ uvedl Miklík.

Před vydáním rozhodnutí nebyli podle jeho slov účastníci řízení seznámení s obsahem spisu. „A tímto byl porušen správní řád,“ pokračoval.

Rozkladová komise ministerstva dopravy však námitky nepřijala a příprava zásadní dopravní akce pokračuje.

V Jihočeském kraji staví ŘSD také obchvat Českých Budějovic. Hotovo bude až v roce 2024 či na začátku roku 2025, tedy až o dva roky později, než silničáři avizovali. Důvodem jsou komplikace na kilometrovém tunelu Pohůrka v úseku Úsilné-Staré Hodějovice kvůli spodní vodě.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu, České Budějovice a Rakousko. Měřit by měla 170 kilometrů.

Autor: