iDNES.cz

Klid pro Budějovice. D3 odvádí 19 tisíc aut denně, kolony směrem k moři jsou pryč

  15:10,  aktualizováno  15:10
Funguje výborně. Tak většina obyvatel Českých Budějovic hodnotí dálniční obchvat kolem krajského města, který je v provozu od loňského prosince. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informovalo, že koncem června a v první polovině července po obchvatu projede denně v průměru 19 tisíc aut.

Dálnice D3 vedoucí směrem ke Kaplici a dál na hranice s Rakouskem | foto: Petr Lundák, MF DNES

V letní sezoně v pátek projede po dálnici dokonce 21 500 vozidel. Nové úseky D3 tak zásadně zrychlují cestu na dovolenou směrem na jih do Rakouska, Itálie či do Chorvatska.

V minulosti byly v Českých Budějovicích Dlouhá louka, výpadovka na Český Krumlov či Lipno a hranice pravidelně ucpané. Teď je tam většinou plynulý provoz. Zmizelo také obrovské množství kamionů.

Je zajímavé, jak provoz na D3 kolem Budějovic narostl. Zatímco v zimě, kdy je doprava slabší a byla to nová stavba, tudy projelo 11 tisíc aut za den, teď už je to někdy prakticky dvojnásobek.

Dřív i 49 minut, po D3 jen čtvrt hodiny. Dálnice ušetří řidičům nervy i čas

„Čísla mi dělají velkou radost. Mnoho osobních i nákladních vozidel se přesunulo na novou dálnici, a tím se ulevilo místům, kam doprava nepatří. Je samozřejmé, že řidiči pochopili, že když nepojedou přes České Budějovice, ale okolo, tak je to daleko rychlejší a bezpečnější cesta,“ komentoval statistiky generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Redakce iDNES.cz před časem testovala, kolik času řidiči ušetří, když se díky nové dálnici vyhnou často ucpaným Českým Budějovicím. Úspora je až půl hodiny a cesta je kratší o deset kilometrů.

D3 Budějovicím prospěla. Provoz je slabší, MHD nabírá menší zpoždění

Loni v prosinci ŘSD zprovoznilo přes 28 kilometrů D3 z Úsilného ke Kaplici. Příští rok začne řidičům sloužit dalších 3,5 kilometru D3 z Nažidel do Dolního Dvořiště a téměř šest kilometrů dlouhá část z úseku Kaplice – nádraží k Nažidlům. Jihočeská D3 bude kompletně hotová v roce 2027. Celá D3 včetně středočeské části by měla být v provozu nejpozději v roce 2032.

21. prosince 2024

Autor:
zpět na článek