Mladí, přijeďte. Zlínsko láká na architekturu i ubytování v mobilním domku

  16:08
Stačí přejíždět prstem po displeji a k nabízeným turistickým cílům přiřazovat položku líbí, nebo nelíbí. Ve finále pak vznikne na míru šitý seznam pro výlet po Zlínsku a Luhačovicku. Novou kampaní nazvanou Swipe Zlín cílí krajské město a okolí především na mladé turisty.

Zlín chce přivábit mladé turisty, zaujme především unikátní architekturou. Na snímku budova číslo 21 v továrním areálu. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Mladí cestovatelé zatím do města nepřijíždějí v takovém počtu, jak by si vedení radnice představovalo. Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko proto rozjela kampaň, která by to mohla změnit.

„Zatímco na turisty a cestovatele středního věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou lázeňskou a wellness nabídkou, mladším cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města na samém východě Moravy,“ přiblížila manažerka destinační společnosti Zlínsko a Luhačovicko Jana Pastyříková.

V rámci kampaně Swipe Zlín prezentuje na webových stránkách město jako sídlo moderního urbanismu a výjimečné architektury, v němž jsou však stále výrazné stopy filmové tvorby či designu.

Návštěvníci internetových stránek mají v sekci Architektura například na výběr procházku areálem bývalých baťovských závodů či baťovských obytných čtvrtí, dále prohlídku Památníku Tomáše Bati, Baťovy vily nebo staveb architektky Evy Jiřičné. Nechybí ani zmínka o Gahurově prospektu.

„Areál baťovských závodů považujeme za světový unikát, už díky tomu, že se pomalu daří ho transformovat v místo plné firem, kaváren a bister, kterým industriální zóna dodává jedinečný charakter,“ zmínila vedoucí oddělení cestovního ruchu zlínské radnice Eva Manišová.

Jednou z novějších zajímavostí na Zlínsku je architektonicky výjimečná kaple sv. Antonína Paduánského ve Fryštáku.

„Kampaň jsme proto zacílili na mladé cestovatele, kteří si cíle svých cest vybírají hlavně na Instagramu,“ doplnila. 

Kampaň však nepropaguje jenom Zlín, pokud jde o architekturu, jsou v nabídce webu také Luhačovice, zřícenina lukovského hradu, secesní stavby architekta Huberta Gessnera ve Valašských Kloboukách nebo kaple sv. Antonína Paduánského ve Fryštáku.

V sekci Zašívárny lidé najdou možnost ubytování v malém, ale vybaveném mobilním domku na místě, které není v průvodcích a kde nejsou zástupy turistů. Dalšími sekcemi jsou Film, Umění a design a Zlínské výhledy.

Na webu, který byl spuštěn v červnu, si mohou cestovatelé sestavit itinerář svého výletu. Součástí kampaně je série videí, na nichž se mladý pár pomocí swipe - tedy pohybu prstu zprava doleva po displeji telefonu – dostane z důlní oblasti Vítkovic, olomouckého náměstí a z nábřeží Vltavy až do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpování je mottem celé kampaně, která potrvá do konce léta.

Autor: