Řidič vjel na přejezdu ve Zlíně před nákladní vlak, na místě zemřel

  10:50
Vážná nehoda se stala ve středu večer na železničním přejezdu ve Zlíně. Řidič osobního auta tam vjel přímo před nákladní vlak a na místě zemřel. Loni se na přejezdech v kraji stalo třináct nehod, z toho dvě měly fatální následky.

Tragická nehoda se stala na přejezdu u krajské nemocnice ve zlínské části Podvesná. | foto: Policie ČR

Nehoda se stala ve středu krátce před půl desátou večer na železničním přejezdu v ulici Podvesná XVII.

Šestadvacetiletý řidič osobního vozu Fiat Dobló jel ve směru od krajské nemocnice k hlavní třídě T. Bati.

Tragická nehoda se stala na přejezdu u krajské nemocnice ve zlínské části Podvesná.

„Z doposud přesně nezjištěných příčin nerespektoval světelné a zvukové výstražné znamení zabezpečovacího zařízení a vjel na koleje, kde se střetl s projíždějící nákladní vlakovou soupravou. Strojvedoucí již nehodě nedokázal zabránit,“ uvedla policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Vlak jel ve směru od Lípy na Otrokovice. Muž za volantem fiatu utrpěl zranění neslučitelná se životem.

Hasiči zajistili vůz proti požáru. Provoz na trati Zlín - Vizovice byl zastaven.

„Profesionální hasiči ze Zlína předali místo nehody jednotce Hasičského záchranného sboru Správy železnic a vrátili se zpět na centrální požární stanici,“ poznamenal krajský mluvčí hasičů Roman Žemlička.

Přesné okolnosti nehody stále prověřují zlínští dopravní policisté společně s kriminalisty.

Přejezd u nemocnice patří mezi rizikové

V rámci kraje se stává nejvíce nehod právě na přejezdech na trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi, konkrétně v už zmíněné Podvesné a ještě v Přílukách.

Na přejezdu ve zlínské části Podvesná se staly v minulých třech letech další čtyři nehody. Poslední byla loni v květnu, kdy auto vjelo na přejezd, i když byla v provozu světelná signalizace. Škoda činila 100 tisíc korun, nehoda se obešla bez zranění.

Přejezdy na železniční trati procházející Zlínem se změní s její elektrifikací, kterou připravuje stát. Potom by měly být všechny bezpečnější. Příprava investice za 12 miliard se však prodlužuje.

Přejezd u zlínské nemocnice v části Podvesná patří dlouhodobě mezi rizikové.

Přejezd u zlínské nemocnice v části Podvesná patří dlouhodobě mezi rizikové.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Mezi rizikové je podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala možné řadit i přejezd v Rožnově pod Radhoštěm.

Přejezd v Rožnově u průmyslového areálu Tesly se může začít měnit už letos. Přestavět se má celá nepřehledná křižovatka, jejíž je součástí.

Drážní inspekce v roce 2020 evidovala v celé České republice nejnižší počet mimořádných událostí za posledních 17 let, pokles byl o více než 20 procent. Počet usmrcených celorepublikově klesl o 4 procenta, zraněných o 20. Ve Zlínském kraji se tento trend nepotvrdil.

Pokud jde o nehody na přejezdech, těch se v kraji stalo minulý rok 13, což je o 4 více než v roce předešlém. Tragické následky měly ve Zlínském kraji dvě.

Na železničním přejezdu s výstražným křížem mezi Šumicemi a Újezdcem u Luhačovic loni v červnu zemřel šedesátiletý muž, kterého srazil osobní vlak. Zřejmě šlo o sebevraždu.

Den před loňským Štědrým dnem zase pod koly vlaku přišla o život žena v Jablůnce, srazil ji expres jedoucí z Olomouce do Horní Lidče. U přejezdu byla varovná světla i závory. Policie nehodu stále vyšetřuje.

„Přejezdy byly zabezpečeny podle zákona a podle normy. Většinou však jde o člověka, který přechází přes koleje a nerespektuje výstražné znamení, případně si nevšimne projíždějícího vlaku,“ poznamenal Drápal.

Celkem se loni stalo na kolejích ve Zlínském kraji 53 podobných událostí, z toho 12 skončilo tragicky. Většina ostatních případů se týkala toho, že lidé přecházeli koleje tam, kde neměli.

Pokud jde o nejhorší následky, vycházejí loňská čísla o něco pozitivněji než předloňská. To se stalo na železnici sice jen 44 neštěstí, ale z toho 13 tragických. Zraněných bylo předloni o zhruba polovinu méně než loni.

Například loni v březnu se srazil vlak s osobním autem na závorami nechráněném železničním přejezdu v Rožnově pod Radhoštěm. Výsledkem střetu bylo jedno zranění a škoda půl milionu. „Řidič nerespektoval zabezpečovací zařízení a vjel na přejezd v době, kdy se blížil vlak,“ přiblížil Drápal.

Autoři: ,