Úřady kvůli koronaviru uzavřely své budovy, zájemci se musejí objednat

  9:46
Úřady ve Zlínském kraji fungují kvůli nebezpečí šíření koronaviru v omezeném režimu. Obecně platí, že nutné případy úředník zájemci vyřídí a komunikace přes e-maily a datové schránky jede standardně.

Budova radnice na náměstí Míru ve Zlíně | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Na krajském úřadu jsou do odvolání úřední hodiny pro veřejnost zrušené. Výjimkou je provoz podatelny krajského úřadu, kam lze dorazit v pondělí a středu od 8 do 11 hodin.

„V těchto termínech zde mohou občané osobně podávat například své žádosti v rámci vyhlášených krajských dotačních programů,“ uvedla mluvčí hejtmanství Adéla Kousalová.

Veřejnost může kontaktovat zaměstnance krajského úřadu buď elektronicky přes e-mail podatelna@kr-zlinsky.cz, nebo telefonicky na čísle 577 043 111 v původních úředních hodinách krajského úřadu.

Na zlínském magistrátu jsou úřední dny v pondělí od 9 do 12 a ve středu od 13 do 16 hodin.

„Jednání jsou možná jen na objednání, na základě předchozí telefonické či e-mailové domluvy,“ řekl zlínský primátor Jiří Korec.

V úterý, ve čtvrtek a v pátek jsou pracoviště magistrátu pro veřejnost uzavřené.

Jeden den se stalo, že do detašovaného pracoviště magistrátu ve Váchově ulici, kde je agenda řidičských i občanských průkazů, dorazilo příliš mnoho lidí a situaci musela řešit městská policie.

„Lidé se tam snažili dostat v množství, které neodpovídalo domluveným schůzkám. Strážníci se tomu snažili dát řád,“ vysvětlil Korec.

Kroměříž zcela uzavřela budovy pro veřejnost

Bez klasických úředních dnů je radnice v Kroměříži, kde jsou pro veřejnost uzavřené všechny budovy. V omezeném provozu funguje podatelna v ulici 1. máje, a to v pondělí a ve středu od 8 do 11 hodin.

„Lidé zde budou moci osobně odevzdat písemnosti, jejichž doručení na úřad nesnese odklad. Důvodem omezení je ochrana zdraví obyvatel města i zaměstnanců úřadů,“ zmínila tajemnice městského úřadu Veronika Škrabalová.

Pokud jde o naléhavou věc, zaměstnanec podatelny zavolá příslušného úředníka, který se s klientem spojí. V Kroměříži najeli na režim, že pracuje vždy jenom polovina zaměstnanců s tím, že následující týden je vystřídá druhá polovina.

„Budou se točit v týdenních směnách tak, aby spolu nepřišli do styku a zachovali jsme chod úřadu v době větší krize,“ podotkl starosta Jaroslav Němec.

Nutné je předchozí objednání

Někteří úředníci pracují z domova, není jich ale většina. Třeba v Uherském Hradišti jde o zhruba 30 procent. Zvažovali tam i úplné uzavření městského úřadu, ale přistoupili k omezenému provozu, aby zůstaly v chodu agendy státní správy, například občanských a řidičských průkazů, matrika.

„Lidé, kteří mají propadlý řidičský průkaz, si chtějí vyzvednout nový, což je logické. To jsou podle nás situace, které nesnesou odkladu,“ zmínil uherskohradišťský starosta Stanislav Blaha.

„Úřad funguje dál za zavřenými dveřmi, v nejnutnějších případech je ale nutný kontakt s klientem. Nemůžeme vyloučit, že by se úřad zavřel úplně. Toto se nám však zdá jako rozumné řešení,“ doplnil.

Úřední hodiny jsou v pondělí a ve středu od 10 do 11 a od 16 do 17 hodin. A také jen pro lidi, kteří se předem objednají.

Uzavřená je také radnice ve Vsetíně, kam mají vstup pouze objednaní klienti v pondělí a ve středu od 13 do 16 hodin.

„Zatím na tom nehodláme nic měnit, pokud vláda nerozhodne jinak. V jiných časech není možné se do úřadu dostat, je zamčený a lidé musejí zvonit,“ sdělil starosta Jiří Růžička.

„U lidí na pozicích, kde je to možné, jsme přistoupili k práci z domova. Je jich asi jen 5 procent. Zhruba 30 procent zaměstnanců je na dovolené, na paragrafu nebo neschopenkách,“ dodal.

Autor: