Obce u břehu Olšavy propojí nové cesty pro cyklisty, pěší i bruslaře

  16:54
Na mapu cyklostezek ve Zlínském kraji přibyla jedna společná trasa pro cyklisty, pěší a zemědělské vozy. Vede z uherskobrodské místní částí Havřice do Drslavic, měří 940 metrů a brzy na ni navážou další dva nové úseky.

ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Už na konci září by měla být v provozu spojka mezi Drslavicemi a sousedními Hradčovicemi, na jaře příštího roku se počítá se stavbou zhruba kilometr dlouhé klasické cyklostezky z Uherského Brodu do Havřic.

Brodská radnice si na tuto změnu už nyní vyčlenila z rozpočtu 1,6 milionu korun.

„Zatím se mezi Havřicemi a Brodem jezdí po starých a dosluhujících panelech, ale začíná to tam být nebezpečné,“ přibližuje uherskobrodský starosta Ferdinand Kubáník. Cesta podél řeky Olšavy sice není dlouhá, ale než bruslaři a cyklisté sjedou z panelů na cyklostezku, musí se vyhýbat spoustě záludných nerovností.

„Změna je nutná a neodkladná,“ upozornil Kubáník. „Proto chceme práce zahájit co nejdříve. O termínu rozhodne počasí zkraje nového roku.“ Radnice uvažovala kvůli urychlení obnovy nad položením asfaltového koberce přímo na panely, ale od této varianty nakonec ustoupila.

„Asfalt mezi panely by mohl popraskat, a tak jsme si řekli, že když už bude stát obnova přes milion, tak ji provedeme pořádně a z gruntu a všechny panely odstraníme,“ vysvětlil starosta Kubáník.

Co se týče nově otevřené víceúčelové cesty z Havřic do Drslavic, tu využijí především cyklisté, jezdci na kolečkových bruslích a rovněž lidé k procházkám. Trasa vede po rovině a její náročnost na fyzickou kondici je velmi malá.

„To mohu potvrdit, projel jsem ji celou v pohodě na koloběžce,“ usmál se Kubáník. „Cesta začíná poblíž železniční zastávky v Havřicích a vede dál podél trati. Na konci katastru se stáčí k řece Olšavě, kde navazuje na drslavickou část, jež vznikla už loni,“ zmínil.

Hlavním účelem nové trasy za bezmála pět milionů korun je však zpřístupnění všech pozemků mezi železnicí a pravým břehem Olšavy.

Autor: