„Účelem prací je vyhodnocení inženýrskogeologických poměrů lokality pro zpracování stavebního povolení,“ upřesnila mluvčí třebíčské radnice Irini Martakidisová s tím, že vrty budou mít průměr od 15 do 22 centimetrů.
V některých bude po dokončení příslušných zkoušek ještě dlouhodobě sledována hladina podzemní vody. Jejich zabezpečení proběhne po dohodě s vlastníky pozemků.
„Ústí vrtů budou osazena ochrannými ocelovými zhlavími buď v nadzemním provedení se signálním terčem, nebo bude hydrantový poklop zabetonován zároveň s terénem,“ popsala Martakidisová.
Ostatní vrty se zavezou vytěženým materiálem a budou uvedeny do původního stavu.
Kromě vrtných prací zde proběhne také geofyzikální měření seismickou metodou, odborníci budou sledovat seismické vlnění.
Nový obchvat Třebíče by měl v budoucnu vyvést dopravu z centra města. Nahradit má část současné silnice první třídy číslo 23. Na západním okraji města má začínat u železničního přejezdu, poté bude pokračovat po jižním okraji zastavěného území. Napojit zpět se má kousek za velkou křižovatkou směrem na Brno.
Podle současných představ by měl obchvat být dlouhý šest kilometrů. Jeho trasa má zahrnovat deset mostů, jeden 228 metrů dlouhý tunel a celkem šest křižovatek, z toho tři mimoúrovňové. Jeho dokončení se plánuje na rok 2029.