iDNES.cz

Těžká technika odtrhla od sebe lokomotivy po srážce vlaků na Teplicku

  12:20,  aktualizováno  7. dubna 11:45
U obce Světec na Teplicku stále pokračují odklízecí práce po nedělní tragické srážce dvou nákladních vlaků, při níž zahynul jeden ze strojvůdců. V úterý dělníci pracovali především na odtažení vozů. Na samotné odtržení do sebe zaklíněných lokomotiv došlo až ve středu.

Lokomotivy už se od sebe podařilo oddělit. (7. dubna 2021) | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Odstraňování následků havárie vlaků, z nichž jeden převážel propan-butan a druhý uhlí, probíhá už od pondělí. Hasiči nejprve přečerpávali plyn z vykolejených vozů.

„Odčerpání plynu bylo náročné především z bezpečnostního a technologického hlediska. Bylo tam velké množství odpadních plynů, takže k tomu museli hasiči přistupovat velice zodpovědně,“ vysvětlila mluvčí Správy Železnic (SŽ) Nela Friebová s tím, že část plynu byla spálena přímo na místě v polních hořácích.

Na odtržení lokomotiv se v úterý pracovalo až do noci, nakonec se ale vyskytly komplikace.

„Problém byl v tom, že se v noci porouchal jeřáb. Podařilo se ale hnací vozidla odtrhnout asi o metr od sebe,“ sdělila mluvčí SŽ Friebová.

K úplnému rozdělení hnacích vozů došlo ve středu dopoledne. „Momentálně na místě probíhá zajišťování černých skříněk a dalšího důkazního materiálu. Předpokládáme, že v odpoledních hodinách začnou avizované sanační práce a následně i opravné práce na trati,“ doplnila Friebová.

Dva nákladní vlaky společností Unipetrol a ČD Cargo se srazily v neděli odpoledne. Jedna z lokomotiv začala hned po střetu hořet. Zasahovalo devět hasičských jednotek, kterým se požár brzy podařilo zlikvidovat. Na místě ale našli mrtvého strojvůdce.

Strojvedoucí druhého vlaku utrpěl středně těžké zranění a skončil v nemocnici. Podle některých informací si údajně zachránil život tím, že z lokomotivy včas vyskočil.

Vyšetřování potrvá několik měsíců

Příčinou nehody se nyní zabývá Drážní inspekce. „Vyšetřování bude probíhat několik měsíců, musíme prohlédnout všechny vozy, zda neměly nějakou technickou závadu. S největší pravděpodobností se ale stalo to, že jeden z vlaků nezastavil před návěstidlem zakazujícím jízdu,“ sdělil generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.

Zároveň uvedl, že odhadované škody na vlacích jsou v součtu 43 milionů korun a na trati zhruba 4,5 milionu korun.

Železniční trať číslo 131 vedoucí z Ústí nad Labem do Bíliny bude v úseku mezi stanicemi Úpořiny a Bílina ještě několik dní zcela uzavřena.

Autor:
zpět na článek