Součástí stavebních prací bude výměna železničního svršku, nově tu bude zřízena takzvaná bezstyková kolej na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků budou použity ocelové pražce.
„Projekt počítá i s opravou sedmi mostů a 16 propustků, opraví se celkem 20 železničních přejezdů a ve stanici Šluknov zastávka se upraví nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Díky úpravám se v úseku z Rumburku do Šluknova zvýší maximální rychlost z dnešních 60 na 90 a v úseku ze Šluknova do Velkého Šenova z 50 na 80 kilometrů za hodinu.
V rámci výluky se uskuteční i další opravné práce na trati mezi Rumburkem a Dolní Poustevnou, konkrétně rekonstrukce nástupišť ve stanici Šluknov, rekonstrukce mostu ve Vilémově a modernizace dvou železničních přejezdů.