iDNES.cz

Oprava kryté lávky nad sklárnou bude drahá, má ji nahradit chodník

  16:36
Krytá lávka nad sklárnou AGC Flat Glass Czech v teplických Řetenicích, která vede na místní vlakové nádraží, možná brzy půjde k zemi. Řadu let je totiž v nevyhovujícím stavu a město zvažuje, že ji nechá zbourat. Oprava za několik desítek milionů se nevyplatí.

Lávka pro pěší v teplických Řetenicích. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

„Máme před sebou dvě možné cesty. Tou první je kompletní rekonstrukce lávky, druhou pak její snesení. Rozhodnutí učiníme až poté, kdy budeme mít relevantní data o tom, kolik lidí ji skutečně využívá,“ sdělil primátor Teplic Hynek Hanza (ODS) s tím, že až odezní pandemie koronaviru a s ní související vládní opatření, provede město sčítání lidí, kteří po lávce chodí.

„Více se nyní přikláníme k tomu, že ve spolupráci s Českými drahami a AGC vybudujeme kolem závodu pohodlnou přístupovou cestu od točny MHD v Tolstého ulici. Zatím si myslíme, že by byla investice do lávky v řádech desítek milionů korun neefektivní. Ale chceme si to ještě ověřit,“ řekl primátor.

Betonová lávka vede nad teplickou sklárnou AGC Flat Glass Czech a spojuje Tolstého ulici s vlakovou stanicí v Řetenicích. Denně ji využívají desítky lidí. Podle studie, kterou si město nechalo zpracovat, si ale cestu výrazně nekrátí.

„Ukázalo se, že kdo se po schodištích dostane nahoru, přejde lávku a pak zase po schodištích dolů, ten ve skutečnosti ujde jen o trochu méně metrů, než kdyby závod obcházel,“ překvapilo i Hanzu.

I proto město zvažuje levnější variantu v podobě chodníku kolem areálu sklárny. „Ten by byl zcela jistě levnější. Problém je totiž v tom, že lávku nemůžeme vybudovat jako lehkou konstrukci. Z požárního hlediska se překonává závod, a proto musí být uzavřená. Nikdo z ní nesmí cokoliv vyhodit ani mít možnost se dostat na střechu závodu, což definuje poměrně vysoké náklady,“ vysvětlil primátor. 

Letos v březnu už byla zbourána výpravní budova nádraží v Řetenicích, ke které lávka lidi dovedla, byla totiž za hranicí životnosti.

Autor:
zpět na článek