iDNES.cz

Tunel Panenská po požáru nemohou umýt, stalo by se z něj kluziště

  15:06
Kotouče nových kabelů a kovové konstrukce nyní leží v místě, kde v sobotu polskému kamionu kvůli technické závadě vzplála kabina i nákladní prostor. Neštěstí se stalo zhruba 15 metrů od únikového Exit P tunelu Paneská na dálnici D8.

„Stalo se to tady u zálivu tunelu, zhruba kilometr před výjezdem. Z kabiny nejprve stoupal kouř, řidič vystoupil dveřmi spolujezdce a pak kabina vzplála. Zafungovaly systémy detekující kouř a hasiči na místě byli za 8 minut,“ řekl na místě nehody tunelový technik František Boubelík.

„Stačili požár rychle uhasit a minimalizovat škody. Ty jsou tak mnohem menší, než jaké bylo riziko,“ dodal Boubelík.

Přesto byla poškozena technika za tři miliony a stavební technologie za dva miliony. Celkové škody včetně zničeného kamionu jsou 15 milionů korun.

„Kromě kamer a evakuačního rozhlasu je poškozena i nosná konstrukce na kabely u stropu tunelu. Přijede je prověřit odborná firma,“ přiblížil technik.

Prozatím auta do tunelu nesmí

Tunel Panenská je dlouhý 2,1 kilometru a nehoda se stala kilometr před jeho vyústěním u Nakléřovského průsmyku protínajícího Krušné hory. Nyní zde auta nejedí a v tubusu se pracuje na odstranění škod. Lidé na zvedacích plošinách omývají všechna světla, ukazatele k východům či hlásiče.

A to ve velké zimě, kterou zvyšuje silný vítr, protože tunel funguje jako komín.

„Práce tu tak není nic příjemného a černým prachem je zasaženo 400 až 500 metrů tunelu. Protože hořely plasty kabiny kamionu, celá klenba a je mastná a musí se to umýt. Ovšem stěny tubuse se mohou vyčistit až na jaře, nyní by voda okamžitě mrzla,“ přiblížil Boubelík u stěn tunelu, které jsou zčernalé.

20. ledna 2019

Pouze na stropu v centru požáru je světlé a oprýskané ostění. „Bylo tady hodně horko, čidla naměřila 200 °C, v místě požáru bylo tak 500 až 600 °C,“ přiblížil technik.

V pořadí druhý požár, který se v Panenské stal

V tomto tunelu jde o druhý požár, ten mnohem menší se stal loni 14. června a hořel osobní vůz.

„Požáry v tunelech jsou naprosto výjimečná situace a riziko je zde koncentrováno. Vše ale zafungovalo a nikdo nezahynul a nebyl zraněn,“ sdělil Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které škodu bude vymáhat po řidiči.

Kromě tunelem Panenská se zavřel i tunel Libouchec, kde začala pravidelná dvouměsíční údržba.

zpět na článek