iDNES.cz

Méně reklam a více umění, plánuje budoucnost metra jeho architektka

  17:16,  aktualizováno  18:10
Architektura, design a umění, to jsou podle architektky pražského metra Anny Švarc tři hlavní kvality podzemní dráhy hlavního města. Její pozice vznikla před rokem a půl s cílem dbát o tyto hodnoty a postupně je prosazovat i při návrzích nových stanic.

Jenže ne vždy se jí to daří. „Obecně to všichni podporují, ale když přijde na lámání chleba, tak je těžké přesvědčit někoho, aby udělal kompromis nebo zvážil standardní postupy,“ popisuje Švarc. To ostatně zdůrazňovala i krátce po svém nástupu do funkce. 

V zákulisí se ale změny už údajně začínají odehrávat. Podle Švarc je to vidět třeba na příkladu vizuálního smogu. 

„Legislativně-právní kontext nám neumožňuje zbavovat se reklam hned, ale v budoucnu se určitě můžeme těšit na to, že jich výrazně ubude,“ říká. Navíc se daleko intenzivněji odstraňují nelegální reklamy třeba v podobě samolepek.

Proč je důležité, aby i infrastrukturní stavby byly krásné a proč je umění ve veřejném prostoru důležité, se dozvíte ve videu, které vzniklo v rámci praktického předmětu Tvůrčí dílny na FSV UK. 

zpět na článek