Negrelliho viadukt unesl 370 tun, vlaky se na trať vrátí v červnu

  11:36
Tříletá oprava Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně je téměř u konce. Oblouky železničního mostu, který spojuje Masarykovo nádraží přes Vltavu a ostrov Štvanice s Bubny a Holešovicemi, prověřila o víkendu zatěžkávací zkouška. Vlaky začnou po viaduktu jezdit od 1. června.

Při zátěžové zkoušce experti z Kloknerova ústavu ČVUT ověřili nosné konstrukce na třech místech.

„Zátěžový test prověřil větev vedoucí od Křižíkovy ulice na Masarykovo nádraží, most přes Křižíkovu ulici a úsek mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská. Při měření použili technici zatížení až šesti vozíky, z nichž každý vážil šedesát dva tun,“ uvedla Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.

Odborníci při testech sledovali hlavně průhyb ocelových nosníků a rozevření spár.

V současnosti se na viaduktu pracuje na instalaci kabeláže a zabezpečovacího zařízení, do konce dubna budou pokračovat práce na trakčním vedení.

Negrelliho viadukt se pro dopravu znovu otevře 1. června, přesně 170 let po jeho uvedení do provozu. Stavba dlouhá 1 100 metrů byla zprovozněna v červnu 1850.

„Jeho rekonstrukce umožní zvýšit počet vypravovaných vlaků. Zároveň půjde o první modernizovaný úsek připravený na vyšší kapacitu vlaků v projektu spojení na letiště Václava Havla a do Kladna,“ vysvětlila dále Friebová.

Na rekonstrukci karlínského viaduktu naváže v létě oprava dvou železničních mostů mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín. Oba se nacházejí na zmíněné trati z Prahy do Kladna.

Po opravě se maximální rychlost souprav v tomto úseku zvýší ze 40 na 60 km za hodinu. Práce by měly být dokončeny ještě letos.

Autor: