Při zátěžové zkoušce experti z Kloknerova ústavu ČVUT ověřili nosné konstrukce na třech místech.
„Zátěžový test prověřil větev vedoucí od Křižíkovy ulice na Masarykovo nádraží, most přes Křižíkovu ulici a úsek mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská. Při měření použili technici zatížení až šesti vozíky, z nichž každý vážil šedesát dva tun,“ uvedla Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.
Odborníci při testech sledovali hlavně průhyb ocelových nosníků a rozevření spár.
V současnosti se na viaduktu pracuje na instalaci kabeláže a zabezpečovacího zařízení, do konce dubna budou pokračovat práce na trakčním vedení.
Negrelliho viadukt se pro dopravu znovu otevře 1. června, přesně 170 let po jeho uvedení do provozu. Stavba dlouhá 1 100 metrů byla zprovozněna v červnu 1850.
„Jeho rekonstrukce umožní zvýšit počet vypravovaných vlaků. Zároveň půjde o první modernizovaný úsek připravený na vyšší kapacitu vlaků v projektu spojení na letiště Václava Havla a do Kladna,“ vysvětlila dále Friebová.
Na rekonstrukci karlínského viaduktu naváže v létě oprava dvou železničních mostů mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín. Oba se nacházejí na zmíněné trati z Prahy do Kladna.
Po opravě se maximální rychlost souprav v tomto úseku zvýší ze 40 na 60 km za hodinu. Práce by měly být dokončeny ještě letos.