Budovu v secesním stylu postavili Pražané v letech 1904 a 1905 podle návrhů neznámého architekta.
„Nádraží bylo dostavěno v roce 1905. Neznáme bohužel autora, spekuluje se, že to mohl být Antonín Balšánek nebo Jan Vejrych,“ říká Zdeněk Lukeš, historik architektury.
Po 55 letech služby bylo nádraží v roce 1960 zrušeno a opuštěno, od té doby chátrá.
Snah o záchranu secesní stavby byla celá řada, ze soukromého i veřejného sektoru, většinu z nich zmařil přístup majitele, zahraniční společnost RailCity Vyšehrad. Vlastník odmítl i nabídku města Prahy na výkup budovy za 67 milionů, požaduje jich 130.
Jiný nedávný projekt zase počítal s opravou stanice a výstavbou moderních budov po jejích stranách, bohužel také skončil neúspěchem.
„Developer jednal s památkáři o výšce nové zástavby v okolí nádraží, nicméně dohadování se vleklo do nekonečna a budova mezitím chátrala dál, dodal Zdeněk Lukeš. „Najít pro ni využití v téhle lokaci asi nebude jednoduché,“ vysvětluje.