V neveřejné dvoukolové soutěži vybrala odborná porota společně s radním pro dopravu Adamem Scheinherrem a ředitelem Ropidu Petrem Tomčíkem návrh grafického studia superlative.works. Nová podoba by se měla objevovat postupně u nově zakoupených vozů.
Zalíbil se hlavně čistý design odkazující k tramvaji T3. Vítězný návrh také splňoval doporučení, které měli účastníci splňovat, jako zachování červené barvy, která je tradiční barvou pro dopravu v Praze i středních Čechách, nebo důraz na viditelnost a bezpečnost.
Do designové soutěže se po oslovení magistrátem přihlásilo celkem pět účastníků. Do užšího výběru druhého kola se dostalo už jen Studio Heyduk, Musil & Strnad / HMS design s návrhem založeným na na zjednodušené mapě tarifních zón.
Porota ve svém hodnocení ocenila, že je tato identita snadno zapamatovatelná, ale ve srovnání s vítězným návrhem byl podle odborníků tento návrh konzervativnější.
„Návrh superlative works je jednodušší, více vydrží je dlouhodobě udržitelnější,“ uvedla designérka Anna Marešová, která s dopravním podnikem spolupracovala na výletní tramvaji T3 Coupé.
Studio ReDesign představilo ve svém návrhu dvě varianty. V jednom případě pracovali se symbolem lineárních tras směřujících k jednomu cíli, druhá varianta byla postavena na písmenu D, jako doprava, a na symbolu trasy/šipky.
„Ani v jedné variantě se bohužel nepodařilo vytvořit dostatečně silný a fungující systém vizuální identity, který by byl vzájemně propojený a přesvědčivý. Obě varianty pracují s vizualitou, kterou nepovažujeme za nadčasovou,“ komentovala návrh porota soutěže s tím, že by v tomto případě byla náročná i aplikace designu.
Přes doporučení poroty nabídlo studio Side2 ve svém návrhu místo červené převládající oranžovou barvou v kombinaci s bílou či šedou. V konceptu je využitý také symbol křížení. Tento návrh porota zavrhla.
„Za problematickou považujeme dominantní oranžovou barvu, kterou tým přes doporučení zadavatele zvolil místo požadované červené barvy. Soutěžní podmínky tuto změnu umožňují, argumentace pro zvolenou barevnost však nebyla přesvědčivá,“ uvedli porotci v hodnocení.
Ke zvolené barvě také dodali, že je spíše spojována s upozorněním na dočasné změny v dopravě či výluky.
Posledním z účastníků je studio Mr. Steinert v jejichž návrhu dominuje červená a kolo rozdělené na dvě poloviny. To má symbolizovat půlení dopravy na Prahu a Středočeský kraj.
„Návrh zdařile navázal na původní logo a podařilo se mu posunout vizualitu zastaralého loga k modernějšímu řešení se systémem tří značek,“ hodnotila porota.
„Výsledek ale není dostatečně silný a unikátní pro daný účel dopravy, při zmenšení nefunguje dobře v praxi, komplikovaná je proporce textového označení a symbolu. Logo porota nepovažuje za dostatečně originální a korespondující s tématem dopravy,“ dodala porota.