Začala stavba trati z Barrandova do Holyně, hotovo bude dříve než za rok

  14:14
Dopravní podnik hlavního města Prahy v pátek začal u smyčky Sídliště Barrandov stavět jeden kilometr dlouhý úsek do Holyně. Jedná se o první etapu trati, která povede v budoucnu až do Slivence. Cestující by se po ní mohli poprvé svézt nejpozději na konci dubna roku 2022.

Výstavba první části potrvá deset měsíců a  budou na ní dva páry zastávek - Kaskády a Holyně.

Nová trať bude ze smyčky Sídliště Barrandov pokračovat podél Werichovy ulice ke křižovatce ulic Miloše Havla a Baarové. Zde se stočí směrem do plánované ulice Nataši Gollové, kterou povede až po budoucí náměstí Olgy Scheinpflugové. Zde DPP vybuduje první dvojici zastávek nazvaných Kaskády.

Tramvajovou smyčku ve Slivenci DPP vybuduje až v rámci druhé etapy stavby.

Praha chystá nové tramvajové linky, vzniknout má více než dvacítka tratí

„Praha zažívá tramvajový boom. Minulý pátek jsme otevřeli tramvajový úsek mezi Pražského povstání a stanicí metra Pankrác. Dnes jsme začali stavět další úplně novou tramvajovou trať, tentokrát už v místě, kam koleje doposud nikdy nevedly. To se v Praze stalo naposled před dvaceti lety,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP. 

Spolehlivé spojení s centrem

Obyvatelé se podle Scheinherra po desítkách let i slibů konečně dočkají pohodlného a spolehlivého spojení s centrem města.

Jelikož stavba tratě bude v této oblasti probíhat současně s výstavbou nové městské čtvrti, DPP kladl důraz také na estetickou stránku. Koleje budou zatravněny a oblast zastávky vydlážděna. Trať zároveň počítá s antivibrační rohoží, která ochrání místní obyvatele před hlukem.

„Doufám, že nám klimatické podmínky umožní stavět i v zimě. Uděláme vše pro to, abychom zprovoznění nové tratě co nejvíce urychlili, ale ne na úkor kvality,“ řekl ke stavbě Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Na Pankráci rostou tramvajové koleje. Poslouží i při stavbě metra D

K vybudování nové tratě do deseti měsíců se zavázala společnost Strabag Rail. Celkové náklady výstavby se pravděpodobně vyšplhají na 169 milionů Kč, přičemž 85 procent uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2.

Na stavbu nové tramvajové tratě bude potřeba čtyři kilometry kolejnic, 2 561 betonových pražců, téměř 1 200 metrů kamenných obrubníků, více než 1 500 metrů čtverečních různých typů dlažby nebo téměř 4 500 metrů krychlových různých typů štěrků.

Autor: