Reklamu u Nuselského mostu nahradila Horáková. Zneužití odkazu, říká Hřib

  18:40,  aktualizováno  21:58
Minulý týden z domů u Nuselského mostu na pražských Vinohradech zmizela velkoplošná reklama. Soud ji totiž označil za nelegální. Teď je obří plachta zpátky. Tentokrát je na ní fotografie Milady Horákové z nedávné kampaně k výročí její popravy. Primátor Zdeněk Hřib mluví o zneužití odkazu. Svaz provozovatelů venkovní reklamy nesouhlasí, město prý s vlastníkem plochy nekomunikuje.

Zakázanou reklamu na domě u Nuselského mostu nahradila Milada Horáková. (11. července 2020) | foto: Twitter/Zdeněk Hřib

Původní reklamní banner nechala z fasády odstranit společnost Samsung. Ta plochu na domě v pražské ulici Boženy Němcové nevlastní, pronajatou ji měla do konce roku.

Zmizela obří reklama u Nuselského mostu, podle soudu byla nelegální

U soudu se s vlastníkem domu, kde reklama visela, přel architekt stavby, který tvrdil, že vybudováním reklamní plochy a zakrytím domu bylo zasaženo do jeho autorských práv. Soud mu nakonec dal za pravdu.

Nyní zároveň probíhá exekuční řízení, neboť majitel domu reklamu ve lhůtě dané soudem neodstranil.

Jenže místo toho se na domě objevila plachta nová, a to s velkoplošnou fotografií Milady Horákové doplněnou rudým nápisem „zavražděna komunisty“.

Tedy stejný billboard, jaký byl v Praze i na dalších místech viditelný v rámci nedávné kampaně Milada 70. Ta měla připomenout výročí sedmdesáti let od popravy političky za spiknutí a velezradu po vykonstruovaném komunistickém procesu.

„Odsuzuji zneužití odkazu Milady Horákové v reklamní válce proti městu. Všichni asi tušíme, kdo má tyto naschvály na svědomí. Autoři původní kampaně to nejsou,“ komentoval primátor Zdeněk Hřib. Magistrát už dříve vyzval Svaz mediálních agentur a Asociaci českých reklamních agentur, aby jejich klienti plochu nevyužívali.

„Plachta na domě nemá co dělat. Hned jsme na místo poslali strážníky a řešíme to. Nenecháme si tyto nekalé praktiky líbit,“ dodal na Twitteru.

11.srpna 2020 v 17:35, příspěvek archivován: 11.srpna 2020 v 18:21

Odsuzuji zneužití odkazu Milady Horákové v reklamní válce proti městu. Všichni asi tušíme, kdo má tyto naschvály na svědomí. Autoři původní kampaně to nejsou. Plachta na domě nemá co dělat. Hned jsme na místo poslali strážníky a řešíme to. Nenecháme si tyto nekalé praktiky líbit. https://t.co/RZwdEeBxnz

Město s provozovatelem nekomunikuje, tvrdí svaz

S vyjádřením pražského primátora nesouhlasí Svaz provozovatelů venkovní reklamy. „Poutač nebyl vyvěšen náhodou. Tato akce ze strany provozovatele poutače, při veškerém respektu vůči osobě Milady Horákové, má za účel poukázat na používání tzv. dvojího metru při výkladu a aplikaci zákona,“ tvrdí  prezident svazu Marek Pavlas.

Svazu vadí, že si vedení Prahy přisvojilo v mediálním sporu roli arbitra. K dialogu mezi majitelem reklamní plochy a pražským magistrátem prý nikdy nedošlo. „Místo něj zvolili zástupci města dosti nátlakovou strategii vůči klientům, která je v konečném důsledku škodlivá a poškozující,“ uvedl Pavlas. 

Autor: