„Kolona měří asi deset kilometrů. Začíná už za sjezdem z klatovského dálničního přivaděče, táhne se kolem Štěnovic a přes Černice až na dálniční nájezd na okraji Plzně. Zdržení je okolo čtyřiceti minut,“ hlásil z místa před třetí odpoledne redaktor MF DNES.
Řidiči už podle něj hledají i jiné objízdné trasy, aby nemuseli stát v koloně. „Auta se různě otáčejí a odbočují na silnice nižších tříd. Zaslechl jsem i to, že od rána jezdí Plzní více kamionů než obvykle,“ dodal.
Valík technici uzavřeli kvůli zkouškám nových technologií. Auta uzavřený úsek dálnice D5 objíždějí po staré silnici kolem Štěnovic a po klatovském přivaděči.
Nejpozději v pondělí v šest hodin ráno se necelých 400 metrů dlouhý tunel opět otevře autům. V provozu budou po téměř čtvrt roce oba tubusy a Valík se stane prvním tunelem v ČR, ve kterém budou mít auta povolený průjezd až stokilometrovou rychlostí.
Rekonstrukce prvního dálničního tunelu v ČR stála 150 milionů korun. I když je tunel v zatáčce a je vidět z jeho jednoho konce na druhý, kvůli zvyšování rychlosti o 20 kilometrů muselo být osazené nové a účinnější osvětlení.
Valíkem u Plzně budou auta jezdit stovkou: