Konec výluky, tramvaje už jezdí po zmodernizované trati až do Bolevce

  12:18
Po třech měsících skončila rekonstrukce tramvajové trati od křižovatky se Studentskou ulicí k točně v plzeňském Bolevci. Modernizovaným úsekem budou tramvaje jezdit až sedmdesátkou. Příští rok na jaře přibude na kolejišti ještě zelený pás.

„V úterý se na zrekonstruovaném úseku uskutečnily zkušební jízdy, běžný provoz s pasažéry začal od páteční ranní výpravy vozů,“ uvedl mluvčí dopravních podniků René Vávro.

Plné obnovení provozu znamená, že dopraváci už nemusejí používat úsek mezi zastávkami Mozartova a Majakovského jako dočasné parkoviště tramvají.

Tramvajová trať, která byla otevřena 25. května 1990, prošla od srpna rekonstrukcí.

„Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než třicet let staré kolejnice i jejich uložení. Na novou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ popsal náměstek pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule.

Zelený tramvajový pás položí až na jaře příštího roku. Bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků.

Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního vlakového nádraží. Rostliny mají snížit prašnost a hlučnost.

Oprava kolejí skončila, tramvaje už zase jezdí

Během rekonstrukce zhruba 850 metrů dlouhého úseku dělníci snesli stávající kolejový rošt a odtěžili konstrukční vrstvy. Poté přišla řada na nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt.

Po měsících se nyní ulevilo nejen cestujícím, kteří museli přestupovat na náhradní autobusy, ale i řidičům, kteří jezdili Plaskou ulicí. Kvůli pracím byla doprava v obou směrech svedena do jednoho jízdního pruhu. 

Rekonstrukce tramvajové trati vyšla na 63,5 milionu korun.

Tramvaj dojede do Bolevce za čtvrt roku (20. 8. 2021)

20. srpna 2021

Autoři: ,