Provoz na trati spojující Plzeň s Prahou byl zastaven, cestující mohli využít náhradní autobusovou dopravu, některé vlaky jezdily odklonem. Omezení v nejdelším tunelu v Česku skončilo zhruba tři hodiny po půlnoci. Předběžnou škodu hasiči odhadli na 300 tisíc korun, příčinou byla technická závada.
„Bylo nám řečeno, že v prvním vagonu bouchly brzdy. Vagón byl plný dýmu, hasiči nás poté odvedli do druhého tubusu, kde už kouř nebyl a pak nás vyvedli ven,“ popsal iDNES.cz pasažér vlaku Daniel Bečvář.
K požáru vagonu došlo okolo 21:15. Na místě zasahovalo přibližně 20 jednotek profesionálních i dobrovolných hasičů z okolí. Krátce před 23:00 se většina jednotek začala stahovat.
Podle mluvčího krajských hasičů Petra Poncara byl ohněm zasažen první a druhý vagon za lokomotivou. Požár lokalizoval personál vlaku přenosnými hasicími přístroji a přemístil cestující do nezasažených vagonů.
Cestující popisuje, co se ve vlaku stalo:
Hasiči evakuovali celkem 38 lidí, z nich dva členové vlakové čety a jeden cestující se nadýchali kouře, dodal Poncar. Záchranáři ošetřili dva lidi s dýchacími potížemi. Nikdo další z evakuovaných osob ošetření nepotřeboval.
Hasiči vyvedli cestující pěšky z tunelu nezasaženým tubusem. Jednoho staršího člověka, který by nebyl schopen cestu z tunelu sám zvládnout, převezli k portálu tunelu a předali záchranné službě. Zhruba kolem půlnoci začalo vyprošťování vlaku z tunelu pomocí motorové lokomotivy.
Hasiči aktivovali třetí stupeň požárního poplachu a povolali větší množství jednotek. Záchranáři vyslali na místo tři výjezdové skupiny a inspektora provozu.
„Klasická panika tam byla, ale všechno bylo v pohodě,“ dodal cestující. Evakuovaní lidé následně čekali na náhradní dopravu v autobuse, který přistavili hasiči.
Ejpovický tunel je dosud nejdelší tunel v ČR. Měří 4 150 metrů a do provozu byl uveden po pěti letech výstavby poprvé 15. listopadu 2018, v obou tubusech je plný provoz od prosince 2018.