iDNES.cz

Začala proměna lokality u nádraží v Plzni, prostranství oživí stánky

  9:52
Výraznou úpravou prochází v centru Plzně prostor mezi hlavním nádražím a křižovatkou Americké třídy a Sirkové ulice. Prostranství oživí několik stánků s občerstvením, informační centrum nebo vyvýšená vyhlídka. V plánu jsou parkové úpravy včetně vysázení stromů.

Na volné ploše u bočního vstupu na hlavní vlakové nádraží v Plzni dělníci budují kontejnerové městečko, to zde vyroste do konce letošního dubna. (19. 3. 2021) | foto: Petr Eret, MF DNES

Změny jsou součástí záměru oblast zásadněji proměnit. Návrh na novou podobu místa u nádraží pochází z renomované plzeňské firmy projectstudio8.

Náměstek primátora Pavel Šindelář řekl, že stánků na místě bude celkem deset. „Kromě těch tam vznikne objekt s prostory, které bude využívat město. V přízemí bude městské informační centrum a nad tím bude místnost pro zástupce Útvaru koncepce a rozvoje města. Může sloužit k prezentaci záměrů, které se ve městě plánují,“ uvedl Šindelář.

Na využití stánků vypíše město výběrové řízení. „Chceme, aby se o všechny stánky staral jeden subjekt. Soutěž se rozběhne v dubnu a myslím, že je reálné, aby se nový nájemce nastěhoval v červnu. Až si stánky vybaví, mohl by se rozběhnout provoz,“ konstatoval.

Poblíž křižovatky má později vzniknout nový vstup do podchodu. Zástupci společnosti Ameside, která plánuje vybudovat mezi Americkou třídou a Denisovým nábřežím novou čtvrť, se domnívají, že podchod bude sloužit jako vstupní brána do území s novou blokovou zástavbou nebo hotelem. „Oni si podle smlouvy s městem podchod vybaví a budou ho provozovat,“ sdělil Šindelář.

V další plánované etapě úprav okolí křižovatky je zúžení silnice v Sirkové ulici, ve které má vzniknout nový chodník a také alej. V budoucnu se také počítá s dostavbou bloku domů. V oblasti řada domů padla právě kvůli vybudování široké komunikace v Sirkové.

Lidé z Útvaru koncepce a rozvoje (ÚKR) města pracují na projektech pro území od křižovatky směrem k Pařížské ulici. V dlouhodobějším plánu je totiž mimo jiné zarovnání místa, kde vede k podchodu táhlý svah. Povrch by se tam měl zvednout na úroveň okolních silnic. „A vznikl by tu malý parčík,“ uvedl architekt ÚKR Jaroslav Holler.

Již zpracovaná studie počítá například i s tím, že Šumavská ulice navazující na křižovatku už nebude pro osobní auta průjezdná. Úpravy bezprostředního okolí křižovatky budou podle dosavadních odhadů zástupců města trvat v první fázi asi ještě tři roky.

Prostory podchodu pod vlakovým nádražím v Plzni (7. 10. 2019)

7. října 2019

zpět na článek